Шість кілометрів дороги з Рівного на Луцьк за рік подорожчали на сто мільйонів

2240 0

Ми у соцмережах:

Якість ремонту дороги, який розпочала білоруська фірма, перевіряла столична фірма

Рік простояла недоробленою і перекритою частина луцької траси, яку почала ремонтувати білоруська фірма. І от тільки зараз Служба автомобільних доріг оголосила повторний тендер на капремонт ділянки траси від Луцького кільця у Рівному до Азотівського кільця у Карпилівці Рівненського району. «Дорожньо-будівельний трест №4 м.Брест» торік взявся за ремонт цих шести кілометрів дороги за 300 мільйонів, на повторний тендер оголошена більша сума — понад 400 мільйонів.

Нагадаємо, що тендер державна білоруська компанія «Дорожньо-будівельний трест №4 м.Брест» виграла у 2018 році. Білоруси встигли поставити свій асфальтний завод неподалік траси та зробили кілька кілометрів двох смуг у сторону Рівного.

Проте у червні минулого року з білоруською компанією договір розірвали. Офіційна причина розірвання договору – внесення змін до проєктно-кошторисної документації. У Службі автомобільних доріг заявили, що оскільки ділянка, яку ремонтували білоруси, стикається з Північною об’їзною, яку почали будувати торік, то потрібно передбачити нове з’єднання між ними.

Фактично, підстави для розірвання договору у цьому і справді є, проте якби Служба була зацікавлена у продовженні співпраці з підрядником, зміни могли б внести і без розірвання договору та оголошення нових торгів. Це, у першу чергу, було б зручно для тих, хто їздить трасою Рівне-Луцьк. За рік, поки вносили зміни у документацію, білоруська компанія могла б зробити більшість уже добряче зруйнованої ділянки.

Навесні Служба автодоріг нарешті оголосила новий тендер на капремонт траси Рівне-Луцьк, але торги незабаром після оголошення скасували. Бо дорожники виставили зависоку вартість робіт – понад 500 млн грн. Експертиза встановила, що таких коштів на ремонт шести кілометрів забагато. Нові торги оголосили наприкінці травня – на 465 млн грн. Але і це на понад 100 млн грн більша сума, аніж два роки тому. І окрім того, варто зазначити, що білоруси встигли виконати робіт на 38,5 млн грн. 

Оскільки сума торгів висока, Служба проводить міжнародну закупівлю. Під час неї не лише дублюють тендерну документацію англійською мовою, аби на торги могли прийти іноземні компанії, а й перевіряють документи учасників до аукціону, а не опісля, як під час звичайних торгів. Саме тому на міжнародних торгах одразу видно, хто подається на тендер.

Ремонтувати луцьку трасу знову хоче «Дорожньо-будівельний трест №4 м.Брест», а крім нього, азербайджанська компанія «AzVirt MMC», турецький «Онур Конструкціон Інтернешнл» та черкаське ТОВ «Енергетично-дорожнє будівництво». У 2018 році черкаське товариство також боролося за тендер на ремонт дороги Рівне-Луцьк, а ось турки та азербайджанці зацікавилися вперше. Проте, нагадаємо, вони брали участь у торгах за будівництво Північної об’їзної, але програли ще одному білоруському державному тресту – міста Гомель.

Аукціон між учасниками торгів відбудеться 5 серпня. Переможець, відповідно до вимог, які ставить Служба автодоріг, повинен буде відремонтувати шість кілометрів траси Рівне-Луцьк за понад 400 млн грн уже до кінця наступного року.

Олеся АНТОНЕНКО.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також