Якщо раніше вивчення історії, культури та інших сфер рідного міста у школах Рівного обмежувалося лише кількома уроками в процесі вивчення окремих предметів у середніх та старших класах, то нині рівенські школярі мають шанс зайнятися цим більш серйозно. Адже з початку нового навчального року їм факультативно викладають новий предмет — «рівнезнавство».
Факультативи, які передбачають вивчення історії рідних населених пунктів, як розповіла методист міського управління освіти Тетяна Грещук, уже запроваджені в деяких містах України. Щоправда, на них вивчають лише історію населених пукнтів, причому роблять це традиційно — у хронологічному порядку. Рівенські фахівці, які протягом двох років розробляли програму з рівнезнавства, включили до неї не лише історію, адже прагнули показати так зване обличчя міста. Тож на заняттях з рівнезнавства школярі отримають знання з географії, народознавства, культури, економіки, соціально-гуманітарної сфери міста тощо. Тобто їм розповідатимуть про клімат та ландшафт Рівного, його місце на карті світу, рослинний та тваринний світ, особливості розвитку промисловості і ремесел, традиційні заняття населення, архітектуру споруд, транспорт. Школярі дізнаються також про народних майстрів, художників та фотохудожників, театральних та літературних діячів міста, про традиційні свята рівнян, освіту, науку та медицину в Рівному. Заняття з рівнезнавства школярі відвідуватимуть за бажанням і оцінок за предмет їм не ставитимуть. Форма їх проведення обіцяє бути досить цікавою. Адже в основному це будуть зустрічі з цікавими людьми, екскурсії в музей, на мистецькі виставки, в театр, у парк, до пам’ятників. Поки що немає розроблених посібників для викладання рівнезнавства, тож щоб педагоги не розгубились, залишившись сам на сам з програмою, їм проводитимуть спеціальні семінари, на яких даватимуть як необхідні знання, так і рекомендуватимуть літературу для уроків. До початку наступного навчального року в процесі накопичення матеріалів під час викладання предмета, можливо, уже буде розроблено такий посібник. Педагоги сподіваються, що, запровадивши рівнезнавство, зможуть виховати у школярів патріотичні почуття до рідного міста, зацікавити їх науково-дослідницькою роботою та вивченням історії рідного краю.