Скільки разів люди перевинаходили велосипед

238 0

Вислів «придумати велосипед» знає практично кожен з нас. Його конструкція піддавалася постійним змінам і кожен раз розробники заявляли про революцію у велосипедобудуванні. З цієї причини з'явилося іронічне поняття «винайти велосипед». Воно означає видавати за нове відкриття те рішення, яке вже давно придумано кимось іншим.

Щоправда, декілька разів ентузіастам таки вдалось дійсно перевинайти традиційний транспортний засіб. Разом зі спеціалістами компанії “Київстар” розберемо ці події.

Дрезина - перший прототип сучасного велосипеда

Є думка, що до появи перших прототипів сучасного двоколісного транспорту призвело виверження вулкана Тамбора в Індонезії в 1815 році. Хмара попелу призвела до загибелі всього врожаю на прилеглих територіях. А це, в свою чергу, стало причиною голоду та загибелі коней. Вози залишились без тяглової сили, що і наштовхнуло барона на думку про створення індивідуального транспорту, керованого людиною.

Перший подібний пристрій, існування якого підтверджується патентом, - «машина для бігу» за авторством барона Карла фон Дреза. Саме цей професор створив перший двоколісний самокат, який отримав назву «машина для ходьби». 

Його справу продовжив коваль Кіркпатрік Макміллан в Шотландії, який удосконалив самокат Дреза. Він додав педалі і сідло, але такий велосипед випередив свій час, тому залишився маловідомим. Цей процес продовжився вдосконаленням машини братами Олів'є. Вони в тандемі з каретним інженером П'єро Мішо почали масове виробництво «денді-хорзів», оснащених педалями. Вважається, що саме цей інженер  придумав назву «велосипед».

Моторний велосипед - нове покоління двоколісного

У наступні десятиліття винахідники модифікували прототип велосипеда, додаючи добре відомі сьогодні деталі: колеса зі спицями, ланцюгову систему, каучукові шини, систему гальмування. Але в якийсь момент цього стало недостатньо. Двоє винахідників в різний час і незалежно один від одного в 1867 році і в 1886 році придумали новий вид велосипедів - з двигунами. Перший з них мав паровий блок, а другий двигун – внутрішнього згоряння. 

Вкінці 19 століття в Сполучених Штатах були запатентовані електровелосипеди. Як приклад можна привести Огдена Болтона-молодшого, який отримав патент на велосипед з акумулятором. Він мав мотор-колесо і носив назву «Модульне моторизоване колесо з концентратом для велосипедів». Вкінці 19 століття Метью Дж. Стівенс запатентував електровелосипед, в якому застосовувався приводний ремінь, встановлений вздовж зовнішнього краю заднього колеса. При цьому ціни на електровелосипеди були значно вищі, ніж на звичайні моделі. 

Сьогодні електровелосипеди ще більш вдосконалені і також продаються. Проте, як зазначають у інтернет-магазині “Київстар”, це не найбільш ходовий товар. Адже ціни на електровелосипеди доволі високі і люди віддають перевагу мопедам.

Гірський велосипед - наступний етап вдосконалення

Після появи електровелосипедів багато інженерів задумалися про подальше вдосконалення двоколісного винаходу. Першою ідеєю в процесі досягнення цієї мети стало створення гірських велосипедів. До їх появи бездоріжжя, пересічена місцевість, гірські спуски були недосяжні для любителів екстремального катання.

Щоб зробити подібну розвагу комфортнішою, велосипеди оснастили спеціальними вилками, амортизаторами, електронною трансмісією, системою передач, а також більш досконалими рамами. Всі ці деталі були розроблені з урахуванням особливостей такої місцевості. Внаслідок цього з'явилися гравелбайки, гібриди, фетбайки та інші конструкції.

Але на цьому еволюція велосипедів не закінчується. З кожним днем ??фахівці працюють над створенням нових моделей, які зроблять катання ще більш комфортним та цікавим.

На правах реклами.

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також