Мешканці вже кількох населених пунктів Рівненщини приєдналися до лав шанувальників мережі “АТБ-маркет”. Щодня близько трьох мільйонів українців купують продукти та різні товари саме в цих магазинах, яких зараз налічується 929 у 242 містах України.
Щоб задовольнити усіх клієнтів, гарантувати якість товарів і доступні ціни (на 10–15% нижчі за пропозиції інших торговельних точок), у мережі працює понад 50 тисяч співробітників.
Ці показники вражають, особливо якщо згадати, що історія компанії розпочиналася з ініціативи кількох дніпрян, які й сьогодні опікуються розвитком “АТБ”.
Тож знайомтеся з нашими співрозмовниками – Геннадієм Буткевичем, Євгеном Єрмаковим та Віктором Карачуном.
- Сьогодні складно усвідомити, що мережа, асортимент якої становлять більш ніж 3500 товарів (включаючи понад 800 позицій під власними торговими марками “АТБ”), починалася з кількох старих гастрономів у Дніпрі. У чому запорука такого стрімкого успіху?
Є.Є.: Ви не повірите, але на початку у нас не було грошей на розвиток. Ми довгий час економили на всьому... Відповідно, запорука успіху в тому, що всі зароблені кошти ми вкладали та продовжуємо вкладати у розвиток бізнесу. Ми практично не залучали кредитів. Хоча спочатку було вкрай важко.
– Ваші прагнення мали гарний результат, якщо нині подивитися на розвиток “АТБ”. Навіть складається враження, що зовсім скоро мережа покриє всі міста України. А що далі?
Є.Є.: У нас в країні частка неорганізованої торгівлі становить близько 60%. Ми йдемо в Європу, де її вже давно не існує. Очікуємо великих змін, значить, нам є ще куди розвиватися і рости.
В.К.: В Європі ритейлери відкривають магазини в містечках із населенням 2–3 тис. осіб. Ми дуже сподіваємося, що з підвищенням рівня життя в Україні ми також зможемо освоювати невеликі населені пункти.
- У нинішній нестабільній ситуації в український економіці та політиці не кожен підприємець ризикне вкладати в такий розвиток свої кошти…
Є.Є.: Справді, у ситуації, коли не знаєш, що станеться завтра, розвиватися складно. Ми, безумовно, робимо прогнози, плануємо. Проте як це реалізовуватиметься у перспективі – невідомо.
Наприклад, хто знав, що у нас у 2014 році в Донецьку нахабно і цинічно відберуть понад 900 млн. грн., які були інвестовані в тільки-но відкритий розподільчий центр? У ньому було запроваджено передові технології, встановлено ультрасучасне обладнання, яке так звані “ополченці” порізали на металобрухт. На ці кошти можна було б ще 30 магазинів відкрити!
Потім усі активи “АТБ” захопила влада так званих “народних республік”. Унаслідок цього ми втратили більш ніж 7 млрд. грн.
- Таке справді не можна було спрогнозувати. Що ж у таких умовах мотивує відповідальні вітчизняні компанії – на кшталт “АТБ” – продовжувати працювати в Україні? Чи не плануєте розширювати свій бізнес поза межами нашої країни?
Г.Б.: На наш вік вистачить і тут! Хоча нам пропонували розвиватися і в Азербайджані, і в Грузії.
Є.Є.: У найближчі 5–10 років роботи достатньо і в Україні. Ми знаємо менталітет наших людей, знаємо, як тут потрібно працювати. Зараз ми форматуємо магазини мережі, для цього потрібні величезні капіталовкладення.
Г.Б.: Хочеться залишити слід в історії! (сміється) Насправді є багато підстав для того, щоб пишатися своєю справою. Ми створюємо велику кількість робочих місць, наповнюємо бюджет країни, з якого потім виплачують пенсії та зарплати – це гарний стимул для подальшого розвитку.
Наталя Згортюк @