Світлофори-мільйонери

567 0

Ми у соцмережах:

Майже у 100 тисяч обійдеться цьогоріч обслуговування одного світлофора у Рівному. Якого обслуговування потребують світлофори? Ну лампочку раз на рік замінити, якщо перегорить... А грошики з міського бюджету йдуть. Ми б і не знали про це, якби публічно не пересварилися між собою охочі до дармової копійки, які прагнуть отримати й наступного року майже шість мільйонів за нагляд за блимаючими лампочками.

Досі ці бюджетні мільйони отримувала філія державного підприємства Міністерства внутрішніх справ України «Інформ-Ресурси», яке вже ліквідовано. Тож міськрада ще у липні вирішила забрати 59 світлофорів по всьому Рівному в міську власність. Планувалося, що ними опікуватиметься комунальне підприємство «Інтелектуальні транспортні системи — Рівне». Це колишнє перейменоване підприємство «Автокомфорт», яке займається комунальними стоянками міста — працює в ньому 12 сторожів. Уже не раз точилися дискусії про його ліквідацію. Аж тут раптом виникла ідея його реанімувати, передавши на утримання світлофори. Щоправда, про цю ідею так само швидко й забули — у проекті рішення, що готується на сесію, значилось уже інше підприємство — «Міськсвітло». І це дуже обурило заступницю КП «Інтелектуальні транспортні системи — Рівне» Лілію Мигович. Вона виступила на засіданні депутатської бюджетної комісії, яка це питання розглядала, попередивши: якщо світлофори не отримає на баланс підприємство, де вона працює, то таке рішення міськради буде корупційним. Мигович з цього приводу уже написала кілька звернень у поліцію.

Проте чим же цінні міські світлофори, що за них йде така запекла боротьба? Справа у тім, що Рівне щороку виділяє із свого бюджету на утримання та ремонт світлофорної мережі понад 5 мільйонів 800 тисяч гривень. Цьогоріч після ліквідації державного підприємства МВС було оголошено тендер на суму, що залишилась невикористаною з початку року — 1 млн 870 тисяч гривень. Перемогла фірма «Комбінат комунальних підприємств», зареєстрована у Здолбунові. Її засновницею та власницею є Людмила Бабак, дружина члена міськвиконкому та начальника міськрайонного управління Держслужби з надзвичайних ситуацій Віктора Бабака.

А от кому дістануться кошти на обслуговування світлофорів у наступному році — вирішуватиме тендерний комітет комунального підприємства, на баланс якого й передадуть світлофори. Більше того, можливий варіант, що міська рада прийме спеціальну програму, відповідно, те комунальне підприємство, на балансі якого рахуються світлофори, само ж і їх утримувало, успішно освоюючи майже 6 мільйонів бюджетних коштів на рік. Кому дістануться світлофори — будемо знати після сесії Рівненської міської ради.

Лілія Мигович, заступниця керівника КП «Інтелектуальні транспортні системи — Рівне»:

— Коли державне підприємство почали ліквідовувати, то міська рада визначила, що утримувати світлофори буде місцеве комунальне підприємство. За такої умови в майбутньому можна буде взяти вигідний кредит у європейському банку на реконструкцію світлофорної мережі Рівного. Тому міська рада ухвалила програму, згідно з якою світлофори мало отримати на баланс підприємство «Інтелектуальні транспортні системи — Рівне». Його спеціально для цього й оновили. Однак у наступному проекті рішення замість нашого підприємства уже вписали «Міськсвітло». Найцікавіше, що це підприємство програло тендер на утримання світлофорів приватній фірмочці зі Здолбунова, яка змогла знизити ціну так, щоб виграти на тендері в Рівному. Згодом на цю ж здолбунівську фірмочку, до якої має відношення дружина члена міськвиконкому Віктора Бабака, ще й перевели працювати людей, які займалися утримуванням світлофорів на державному підприємстві, що ліквідували. Про усі ці факти я уже повідомила правоохоронців.

Людмила Бабак, директор ТОВ «Комбінат комунальних підприємств»:

Наша компанія на тендері через «ProZorro» виграла право обслуговувати світлофорну мережу Рівного. Згідно із технічним завданням, наші працівники виконують різні роботи: замінюють зламані модулі та лампочки розжарювання, які перегорають, ремонтують світлофори після ДТП. Окрім цього, всі світлофори оглядаємо, миємо, протираємо та заново фарбуємо, якщо це потрібно. В тендерну суму входить вартість деталей та електроенергії за кожен світлофор. Щодня наша бригада з п’яти чоловік виїздить до Рівного та оглядає усі світлофори. Разом з тим, нам надходять повідомлення від міської ради та поліції, де саме є проблеми зі світлофорами.

Загалом світлофорна мережа Рівного у дуже поганому стані. Система застаріла, бо її не модернізували та ніколи в неї не вкладали гроші. Показовою є сума, яку ми платимо щомісяця за електроенергію, що споживають 59 світлофорів — 85 тисяч гривень. Один старий світлофор у Рівному за місяць використовує електроенергії на тисячу гривень, а от новий на трасі Київ-Чоп — лише на 30 гривень. Схожа проблема із кабелями, якими підводиться електроенергія — багато із них пошкоджені.

У нас великий штат — п’ятдесят працівників і чимало спеціалізованої техніки. Це дозволяє нам уже три роки підряд успішно обслуговувати трасу міжнародного значення Київ-Чоп в Рівненській області.

Коли на нашу компанію почали сипатися різні звинувачення, то ми одразу подали до поліції та прокуратури заяви про наклеп. Я не винна, що Віктор Бабак мій чоловік. Однак про який конфлікт інтересів можна говорити, якщо право на обслуговування світлофорів ми чесно виграли на тендерних торгах. Нам же його не подарували рішенням міськвиконкому. Більше того, 1 млн 870 тисяч — це лише залишкова сума за п’ять місяців від 5 млн 800 тисяч, які не використало державне підприємство, що ліквідували.

Богдан СЛОНЕЦЬ.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також