Там — важать, а там — можна обдурити: проблема Рівненщини

4945 0

Ми у соцмережах:

Там — важать, а там — можна обдурити: проблема Рівненщини

Якщо у вас легковий автомобіль з низькою «посадкою», ви чудово знаєте, що таке проїхатися невідремонтованими рівненськими автошляхами після спекотного літа. У котромусь місці, хочете чи ні, доведеться втрапити у виїжджену вантажівками «колію» та прошкребти дно свого авто. Великогабаритний транспорт, звісно, не єдина причина руйнування доріг, проте якщо говорити про перенавантажені «фури», то це одна з основних.

Відловлювати і штрафувати порушників габаритно-вагового контролю має Укртрансбезпека — і вона це робить, але лише у двох місцях на Рівненщині, та й то не завжди. Хоча голови Рівненської ОДА рік у рік повторюють, що в області потрібно посилити ваговий контроль на трасах, запустити дев’ять майданчиків для зважувань, практично процес мало що змінюється.

Єдиний майданчик на Рівненщині, на якому вантажівки зважують постійно і, що важливо, цілодобово — стаціонарний габаритно-ваговий комплекс поблизу Опарипсів Радивилівського району, на трасі Київ-Чоп. Відносно недавно майданчик відремонтували, і уже місяць Укртрансбезпека перевіряє вантажні авто там 24 години на добу.

На трасі Київ-Чоп є ще майданчик для портативного вагового комплексу — поблизу Корця. Там вантажівки зважували ще до початку липня, проте тимчасово припинили — після прохань з Рівненської ОДА звернути увагу на трасу Городище-Рівне-Старокостянтинів, яку останніми роками почали ремонтувати і якою з Полісся возять деревину та будматеріали із місцевих кар’єрів.

Майданчик для зважування на сарненській трасі побудували поблизу Нової Любомирки Рівненського району у 2018 році за 1 млн грн. Проте довгий час у роботу його не запускали через суперечку трьох структур. Укртрансбезпека наполягала, що не може працювати без остаточної «візи» патрульної поліції. А патрульна відмовлялася погоджувати схему руху, наполягаючи, що майданчик збудували з порушенням: за 800 метрів від того місця, де передбачала проектна документація, і саме там, де встановити потрібні дорожні знаки, які б попереджали про з’їзд на зважування, за законодавством неможливо. У Службі автомобільних доріг заперечували цю інформацію та наполягали на іншому: Укртрансбезпека насправді не має достатньої кількості працівників, аби забезпечити роботу вагових комплексів принаймні у трьох місцях на Рівненщині.

І попередніми роками ваговий майданчик поблизу Нової Любомирки за мовчазної згоди патрульної поліції працював, проте його роботу то відновлювали, то зупиняли. На початку липня про його роботу знову заговорили у Рівненській ОДА — і уже з минулого тижня транспорт там зважують. Як розповідають журналістам, є навіть погодження від патрульної поліції. За тиждень на майданчику зафіксували 14 порушників вагових норм. Втім, зважування на цій «промисловій» трасі вибіркове — лише у світлу пору доби: з шостої ранку до 21-ї.

Саме така вибірковість дозволяє «злісним порушникам» уникнути зважування і штрафів: вантажівки перечікують до вечора — і тоді їдуть. В Укртрансбезпеці про таку хитрість чудово знають. Проте поки дороги, зокрема щойно відремонтовані, продовжують руйнувати, бюрократична тяганина та, відверто, недбальство кількох структур не дозволяє повноцінно запустити габаритно-ваговий контроль на Рівненщині.

Тарас Наконечний, заступник начальника управління Укртрансбезпеки у Рівненській області:

— Габаритно-ваговий комплекс поблизу Нової Любомирки не може працювати цілодобово, бо там немає освітлення. На жаль, за три роки в області не затвердили жодної програми для підтримки габаритно-вагового контролю на дорогах Рівненщини. На сьогодні ми маємо лише один мобільний габаритно-ваговий комплекс. Інші три ми передали до Києва на щорічну повірку — і їх досі з незрозумілих причин не повірили. Можливо, через відсутність фінансування. Хоча до бюджету цього року за всіма видами нашого контролю порушники сплатили близько 4 млн грн штрафних санкцій.

З початку 2020-го на габаритно-ваговому контролі ми перевірили понад 5700 транспортних засобів і склали більше 190 актів про порушення габаритно-вагового контролю. Нарахували 44,8 тис. євро плати за дороги та 1,1 млн грн штрафних санкцій за порушення автотранспортного законодавства. Уже до бюджету сплатили 623 тис. грн за плату за проїзд та 400 тис. грн за штрафними санкціями.

Велике перенавантаження не фіксуємо часто — поки ми працюємо, такі машини не їздять. Це відомо: вони відстоюються, а потім вночі пробираються, коли ми не працюємо, або об’їжджають. Лише раз пригадую, що біля Любомирки вдалося зафіксувати перевищення вагового контролю майже удвічі. Це була вантажівка, між іншим, компанії, яка будує Північну об’їзну.

Олеся АНТОНЕНКО.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також