На ранковому засіданні Верховної Ради у п’ятницю «регіонал» Євген Кушнарьов, сам того не усвідомлюючи, зробив Юлії Тимошенко небачений піар-подарунок. Тепер замість підвищення комунальних тарифів та нових коаліційних перипетій вся країна щонайменше тиждень обговорюватиме ціну та якість прикраси лідерки опозиції. А заодно і прорекламований нею у такий спосіб законопроект щодо скасування депутатських пільг.
Вийшовши в кулуари після скандального засідання, Кушнарьов повідав журналістам, що з того часу, як він повернув Тимошенко її намисто, його руки «ще гарячі від дотику до таких коштовностей». «Я раніше ніколи таких не тримав у руках. На жаль, вона їх сперла (забрала назад), як тільки почула про експертизу», — сказав він. Водночас, як виявилося згодом, Тимошенко «сперла» намисто саме для того, щоб передати його журналістам для експертизи. «Я віддам це «ожерельє», як його назвав Кушнарьов, журналістам для того, щоб вони перевірили, що тут жодної перлини немає, що це є звичайнісінька біжутерія. Але мені прикро, що прикриваючись будь-якими недостойними речами, депутати сьогодні зберегли собі пільги», — сказала вона. При цьому Тимошенко запропонувала депутатам ВР скинутися особистими речами для того, щоб уберегти населення України від зубожіння. Депутати, особливо чоловіки, які носять костюми по 5 тисяч доларів, краватки по 3 тисячі доларів і годинники по 200 тисяч доларів, якщо скинуться, тут всередині парламенту, то мені здається, що всій країні вистачить», — зазначила вона. Тим часом журналісти, перебравши довідкові бази, колективним рішенням визначили ювелірну фірму «Лобортас і Карпова» і приїхали до її офісу. Експерт Ігор Лобортас оглянув намисто і зробив висновок, що «це біжутерія, в найкращому випадку куплена де-небудь в Еміратах». «Такі коштовності мають відрізнятися клеймами, але в даному випадку таких немає. Якщо предмет належить до категорії робіт без клейма, то і перлини тут, імовірно, річкові», — сказав він, додавши, що для чіткого визначення шару перламутру на виробі треба провести додаткову експертизу з використанням спеціального обладнання. За словами ювеліра, одна нитка таких несправжніх перлин може коштувати від 100 до 250 доларів. «Їх можна купити за 100, 200 або 250 доларів, зважаючи на місце та обставини купівлі», — пояснив він. Стосовно застібки, що представляє собою логотип відомого італійського будинку моди «Dolce & Gabbana», Лобортас визначив відсутність інших фірмових відзнак цієї компанії, тому припустив, що намисто є просто вдалою підробкою. «Подібні бренди, на відміну від старих добрих імен Картьє і Фаберже, зараз є «мильними бульками», що досягаються шляхом агресивної реклами для отримання великих грошей. Логотипи дуже легкі у виконанні, як мінімум через магазин можна їх підробити», — сказав експерт, додавши, що, зокрема, у турецьких магазинах можна купити зроблені «під бренд» коштовності «за якістю, у більшості випадків, навіть кращі, ніж якість бренду». Після цього, оглянувши крізь лінзу метал застібки намиста, ювелір резюмував: «Тут якийсь сплав доволі жорсткий. Метал є твердішим за золото, це не золото, однозначно. Я думаю, що Юлія Володимирівна сказала абсолютну правду». При цьому він зізнався, що хотів би бачити серед своїх клієнтів як лідерку опозиції, так і інших представників української політичної еліти і закликав можновладців «купувати українське», оскільки «на сьогодні кожна елітна персона в Україні може дозволити собі чудові коштовності вітчизняного виробництва, які не виробляються ніде в світі». Також ювелір додав, що його вироби із задоволенням купує колишній соратник Тимошенко Олександр Волков, який «любить і цінує коштовності». «Він купує їх своїй дружині. У нього вдома чудова колекція. І він не соромиться і відверто про це заявляє. І я вважаю, що він абсолютно правий, тому що коли людина зі смаком вдягається і носить вишукані коштовності — це прояв вищої інтелігентності», — сказав експерт. На прохання охарактеризувати психотип людини, яка любить носити перлини, Лобортас відповів: «Перлини любить жінка з м’яким внутрішнім світом. Хоча Юлію Володимирівну у нас називають «залізною леді». «Так перлини ж несправжні», — весело парирували журналісти. «Вона носить справжні перлини. Мені відомо, хто продає сьогодні перлини в Україні, я знаю, що Юлія Володимирівна купує їх у деяких магазинах, теж за доступною для пересічного покупця ціною», — підсумував розмову експерт, зауваживши, що «не може говорити про цифри».