Більшість покупців звертає увагу на виробника байка, його колір та розміри, забуваючи оглянути трансмісію та гальмівну систему.
Звісно, якщо мова йде про покупку велосипеда від відомого виробника у «Велопланеті», то можна не сумніватися в його якості. Але «коробку» та гальма важливо також оглянути. На https://veloplaneta.ua/ua/gornye представлені байки з різними системами, тому новачку буде корисно дізнатися про їх особливості.
Формула трансмісії
Задача цього блоку – передача зусиль м’язів на колеса. Якщо все вибрано правильно, то катання подарує лише задоволення. В трансмісію входить:
- система, що складається з зірок та шатунів;
- касета з веденими зірками;
- ланцюг;
- передній та задній перемикач;
-важелі для перемикання передач на кермі.
Крім того, існує кілька формул трансмісії: потрійна, подвійна одинарна. Перша найбільш бюджетна й розповсюджена. Друга більш надійна та служить довше.
Одинарна формула встановлена на BMX (є тільки одна зірка спереду).
Система гальм в сучасних гірських велосипедах
Попри існування кількох систем, у сучасних байках найчастіше використовуються дискові механічні або дискові гідравлічні гальма. Гідравліка – в пріоритеті, бо вона безвідмовно працює під час їзди в дощ. Звісно, для неквапливого катання можна вибрати й механіку. При виборі на користь механічних гальм варто звернути увагу на такі їх особливості:
- робота механіки сильно залежить від умов експлуатації: механізм може забитися брудом, пилом чи піском, а тросики з часом покриваються корозією;
- якщо доводиться подорожувати в сильний дощ чи брудною ґрунтовою дорогою, то чистити гальма необхідно через кожні кілька кілометрів;
- хороша механіка потребує через кожні 1000 км підводити гальмівні колодки (в міру їх зношування).
Гідравліка майже не потребує до себе уваги: гальма непотрібно налаштовувати та обслуговувати. Достатньо просто замінити їх при сильному зношуванні.
Велосипеди з гальмами обох типів широко представлені в каталозі «Велопланети».
Велосипеди з гальмами обох типів широко представлені в каталозі «Велопланети».