Уже тиждень на відрізку траси Київ-Чоп в межах Рівненської області працюють ремонтні бригади. Трудяться і вдень і вночі, щоб ліквідувати вибоїни, що утворилися в результаті частих морозів, які змінюються відлигами. Ям на трасі зараз так багато, що з ремонтом більше не можна було зволікати. Щоправда, шляховики запевняють, що теперішній ремонт — це лише тимчасовий захід, а для покращення ситуації потрібно замінювати весь верхній шар асфальту, а це — 193 кілометри міжнародної траси, що коштуватиме мільярди гривень.
Дмитро Леонтіюк, заступник начальника з експлуатаційного утримання та безпеки автомобільних доріг Служби відновлення та розвитку інфраструктури Рівненщини:
— Термін експлуатація верхнього шару асфальту на трасі Київ-Чоп складає п’ять років. Однак на Рівненщині є ділянки, де верхньому шару вже шістнадцять років. Його уже потрібно було тричі замінити, проте у держави не вистачало на це коштів. Погіршила ситуацію й часта зміна температур взимку, що сприяє розвитку вибоїн. Тому як тільки дозволила погода, задіяли підрядні організації, які ліквідовують аварійні вибоїни та ремонтують ділянки, де «ям» утворилося надто багато.
Найгірша ситуація на об’їзній Рівного в межах 322–345 кілометра. Оскільки там вибоїн аж надто багато, то ремонтні бригади латають дорогу завдяки методу карт. Замінюються великі шматки дорожнього полотна. Хоч проблеми є по всій протяжності міжнародної траси.
Хочу звернутися до водіїв — будьте уважними на дорозі. Адже простежується тенденція, коли після латання вибоїн деякі водії їдуть не 80–90 км/год, а женуть усі 120–150 км/год. На такій швидкості просто нереально вчасно зреагувати на ремонтну бригаду, яка перебуває на трасі. В кращому випадку водій може наїхати на свіжовирізану карту та пошкодити свою машину, а в гіршому — вбити когось з дорожніх робітників. На щастя, у нас ще не траплялося таких ситуацій, проте такі прецеденти в Україні уже є.
Потрібно розуміти, що цей ремонт, який триває, не є панацеєю. Ті карти, які будуть покладені, триматимуться, проте ніхто не дасть гарантії як поведеться решта дорожнього покриття через зношеність. Тому системно вирішити питання з вибоїнами може лише заміна верхнього шару асфальту. Наші фахівці підрахували, в скільки це обійдеться. Станом на зараз приблизна очікувана вартість заміни верхнього шару асфальту становитиме 9,8 мільярда гривень. Усі розрахунки нашої служби було подано до Кабміну. Нагадаю, що такий ремонт планувався у 2022 році, проте трапилося повномасштабне вторгнення Росії.
Богдан СЛОНЕЦЬ.