На долю тролейбусів, якщо не брати до уваги ті три десятки маршруток, що нині їздять містом, припало практично все пасажирське перевезення в громадському транспорті Рівного. Отож і відбиваються за всіх. Як працює підприємство в умовах карантину та які труднощі переживає — нашій редакції розповів директор КП «Рівнеелектроавтотранс» Валентин Ткачук.
— Спочатку, на першому етапі пом’якшення карантину, у нас на лінію виїжджало 40 одиниць транспорту, а далі — 55, — розповідає Валентин Ткачук. — На сьогодні щодня у робочі дні на маршрутах працює 68 тролейбусів. Тобто це той максимум, на який ми здатні. Просто на більшу кількість тролейбусів не вистачає потужностей міської контактно-кабельної мережі та тягових підстанцій.
Змінився й графік руху. Якщо раніше за рішенням міської комісії з питань ТЕБ і НС тролейбуси їздили з 6.00 до 11.00 і з 16.00 до 21.00 години, то нині ми працюємо у штатному режимі — з 6-ї до 21-ї години. Але є певні, визначені постановою Кабміну, обмеження — число пасажирів у салоні має дорівнювати кількості сидячих місць. Крім того, ми, працюючи в режимі спецтранспорту, насамперед перевозимо медиків і працівників критичної інфраструктури. Тому на кожній зупинці наші кондуктори (я з ними з цього приводу особисто проводжу щоденні інструктажі) запрошують у салон медпрацівників, які мають пред’явити свої посвідчення, а вже потім всіх решту.
Карантин суттєво позначився не лише на організації роботи тролейбусників, а й на фінансовому стані підприємства.
— Якщо ми раніше в середньому за місяць заробляли 3,5 мільйона, — констатує керівник «Рівнеелектроавтотрансу», то в квітні через те, що зменшилася кількість пасажирів — 1,5 мільйона гривень. За ці гроші треба не тільки зарплату працівникам виплатити, а й в належному технічному стані транспорт і все обладнання підтримувати.
Втім, незважаючи на всі труднощі, підприємство, зі слів Валентина Ткачука, працює стабільно. Значною мірою завдяки всебічній підтримці з боку міського голови Володимира Хомка та депутатів Рівнеради. Так, скажімо, впродовж останніх років систематично виділялися з міського бюджету кошти на оновлення тролейбусного парку. Відтак на сьогодні на підприємстві нараховується 16 нових одиниць транспорту, з них 7 тролейбусів на автономному ходу і 9 — звичайних, електричних. У планах на цей рік — купівля ще трьох нових тролейбуси. Крім того, як зауважив директор тролейбусного управління, місто виділяло і продовжує виділяти кошти на ремонт та обслуговування контактно-кабельної мережі, а також поетапну модернізацію цих мереж і тягових підстанцій.
— Не можна сказати, що в Рівному немає жодних проблем із тролейбусами, — наголошує заступник міського голови Рівного Сергій Васильчук. — Але ми ці питання поступово вирішуємо. Пам’ятаєте, яка реакція була на дуобус, який ми кілька років тому купили? Однак ми не попалися на вудочку критиканів, а згодом придбали ще шість тролейбусів з автономним ходом, далі — 9 нових тролейбусів. Це свого часу дозволило нам відкрити нові маршрути, як-от 10а, 11, 12 та інші. Тепер практично все Рівне охоплене тролейбусним перевезенням.
У цьому році на купівлю тролейбусів у бюджеті міста передбачено 15 мільйонів гривень. Дай Боже, щоб нас не спіткали ніякі, в тому числі фінансові, катаклізми. Тоді ми будемо поповнювати рухомий склад новими тролейбусами. Бо це, по-перше, екологічно, а по-друге, економічно вигідно — заощаджуємо на споживанні електроенергії та ремонтах. Крім того, комфортно і зручно пасажирам. Тому нам треба зробити все можливе, щоб купувати й купувати нові тролейбуси, аби повністю оновити тролейбусний парк. А ще всіляко зацікавлювати інвесторів у придбанні великогабаритних екологічних автобусів і вдосконалювати схему організації дорожнього руху.
Олена ІВАНЮК.