У понеділок під час наради в облдержадміністрації її голова Василь Червоній поділився з підлеглими своїми роздумами щодо діяльності одного з підприємств, розташованого у Рівному: — Є у нас таке цікаве підприємство — «Прикарпаттранснафтопродукт». Кажуть, багате, стабільно працює. Є інформація, що зарплатню його працівники у Москві одержують, а отже, сплати податків до бюджету немає.
У понеділок під час наради в облдержадміністрації її голова Василь Червоній поділився з підлеглими своїми роздумами щодо діяльності одного з підприємств, розташованого у Рівному: — Є у нас таке цікаве підприємство — «Прикарпаттранснафтопродукт». Кажуть, багате, стабільно працює. Є інформація, що зарплатню його працівники у Москві одержують, а отже, сплати податків до бюджету немає. Тобто, виявляється, поміж трубами нафтопроводу «Дружба» є інша труба, яка не є власністю України. Але ж проходить вона по нашій території, по нашій землі! Я попрошу підключитись правоохоронні органи та інші відповідні структури і підготувати мені до наступного понеділка довідку, як працює це підприємство, як відбувається сплата за оренду землі. Кілька років тому за депутатським запитом, наскільки мені відомо, це питання порушувалось. Чи змінилось щось із того часу? Достеменно відомо на сьогодні лиш те, що з того часу змінилась назва цього підприємства — тепер це ДП «ПрикарпатЗахідтранс», засновником якого є російська компанія. Не становить таємницю й те, що труба справді є власністю Москви — по ній транспортується російські світлі нафтопродукти (дизпаливо) як в Україну, так і за її межі. А от як сплачуються при цьому податки, ми поцікавились у заступника директора підприємства Миколи Троцюка: — Трубопровід діє на території України вже 35 років. Нині він перебуває у власності російської фірми «Південно-Захід Транс Нафтопродукт», що є засновником нашого підприємства. Незважаючи на це, всі види податків ми сплачуємо в Україні, левова частка яких, незважаючи на те, що труба проходить по Житомирській, Рівенській, Львівській та Закарпатській областях, залишається в нашій області. Хоча в кожній з перелічених областей ми сплачуємо земельний, комунальний і податок з доходів фізичних осіб, які працюють на нашому підприємстві, а також обслуговують трубопровід. Приміром, торік ми сплатили всіх видів податків понад вісім мільйонів гривень. Майже половина з них пішла до місцевого бюджету. Щорічно ми витрачаємо 15 млн. гривень власних коштів на переобладнання та реконструкцію трубопроводу. На ці ж цілі, нашими інвесторами також щорічно виділяються кошти у вигляді внеску до статутного фонду підприємства. Прикладом у минулому році надійшло 34 млн. 211 тисяч гривень. Окрім всіх вищенаведених статей витрат ми 2,5 мільйона гривень спрямовуємо на оплату охорони трубопроводу, яку здійснюють працівники спецпідрозділу міліції та інших охоронних фірм, переважна більшість яких є рівенськими. Зрозуміло, що це теж дає певні відрахування до бюджету та позабюджетних фондів вказаних підприємств. Загалом, на сьогодні, ДП «ПрикарпатЗахідтранс» сплачує до різних бюджетних та позабюджетних фондів тринадцять видів різних податків. Ці слова підтвердив і начальник Рівенської об’єднаної державної податкової інспекції м.Рівного Михайло Калитюк, однак з певними застереженнями: — Я не заперечую того, що підприємство «ПрикарпатЗахідтранс», яке займається транзитом російських нафтопродуктів через нашу область, сплачує податки. Місцевий бюджет отримує надходження винятково від податку на доходи фізичних осіб, із земельного та комунального податків. В принципі, для Рівенщини та обласного центру це досить непогано, але якщо врахувати те, що, наприклад, за перший квартал цього року вони переказували до зведеного бюджету близько мільйона гривень, а подали на відшкодування (за законом вони мають певні пільги по податку на додану вартість, так як переганяють російську продукцію за кордон) близько п’яти мільйонів гривень, таким чином виходить, що в загальному вони працюють не на користь нашої держави, а на сусідню з нами Росію. Щоправда, ситуацію із поверненням ПДВ заступник директора ДП «ПрикарпатЗахідтранс» п.Троцюк пояснює так: — Справді, по ПДВ до останніх весняних податкових змін наше підприємство мало пільгу за транзитне транспортування нафтопродуктів. Це означакє, що за попереднім законодавством, яке діяло до внесення змін, як правилоДП «ПрикарпатЗахідтранс» заявляло до відшкодування з бюджету приблизно 300 — 400 тисяч гривень щомісяця. Та це лише було на папері, а на практиці бюджет бев неспроможній своєчасно повернути підприємству заявлені кошти. Таким чином і назбиралася заборгованість бюджету в розмірі 5 мільйонів гривень. Наше підприємство звичайно могло б подати до суду, аби відстояти свої права, але ми поставилися з розумінням до цієї ситуації і не стали позиватися. Крім цього, досить неординарна ситуація склалася з податком на додану вартість за перший квартал цього року. Наше підприємство знову ж таки змушено було заявити до відшкодування близько 5 мільйонів гривень. Втім цього разу характер відшкодування був дещо іншим. На початку року ми отримали від нерезидента унікальне і дороговартісне обладнання для реконструкції трубопроводу. В результаті цього, при його розмитненні було сплачено ПДВ 3,5 млн. гривень готівкою та 1, 5 млн. гривень зараховано векселем. Ця ж сума ПДВ згідно чинного законодавства має відшкодовуватись з бюджету. Загалом, після законодавчих змін по сплаті податку на додану вартість і після повного відшкодування коштів, що заборгував нам бюджет та за умови збереження наших обсягів транспортування, очікується щомісячна сплата до бюджету даного податку у розмірі 200 тисяч гривень.