На Рівненський аеропорт прибула техніка для обслуговування літаків типу "Боїнг" та "Airbus". Це значно більші за розмірами летючі судна, ніж могло до цього приймати летовище. Керівництво аеропорту каже: тепер вони готові приймати "велетнів", і стримувала їх у цьому саме відсутність необхідного обладнання.
- Техніку не купували, а взяли в оренду, – пояснив Суспільному директор аеропорту Ігор Насинюк.
Скільки вона обійдеться – не каже, але уточнює, що платитимуть за це коштом аеропорту. Мовляв, летовище заробляє і від надання послуг, і від здачі майна в оренду.
- Для радянських типів літаків у нас є техніка. А це – та техніка, яка випускається не в Україні, а за кордоном. Ми три роки вели перемовини з фірмою, вони нам пішли на зустріч і ми домовились в розумних рамках про оренду для такої техніки, – каже директор летовища.
Серед техніки – генератор, який підзаряджає акумулятор літака, поки він стоїть. Також є трап для завантаження багажу, буксирувальник і "туалет-сервіс", з допомогою якого очищають туалети літаків та закачують воду. Прийшли також аеродромні перевізники вантажу.
- Зараз ми маємо пройти експертизу, взяти дозволи в Державіаслужбі, змінити нашу інструкцію і показати всім, що ми маємо техніку і можемо виконувати такі польоти. Дуже сподіваюсь, що в цьому році все буде, – каже Ігор Насинюк.
Очільник аеропорту додає, що ще перед пандемією великі перевізники цікавились, чи має Рівне техніку, аби прийняти "Боїнг" та "Airbus". І руліжна доріжка, по ремонту якої ще триває кримінальна справа – була на другому місці.
- В будь-якій компанії є експерти і до нас такі приїжджали. В нас є 18 метрів руліжної доріжки, а далі іде 6 метрів обочини. Це убезпечує від того, щоб не попадало на руліжну доріжку якесь сміття і воно не попало в двигуни "Боїнга", бо вони низько. Сама бетонна доріжка в нас є і ми вже можемо приймати. В першу чергу, у компаній була до нас вимога по техніці, – пояснює Ігор Насинюк.
Директор аеропорту також моделює ситуацію: якби літак-велетень приземлився у Рівному і не зміг запуститись – техніку довелось би везти зі Львова чи Києва, що було б значно дорожче і складніше. Коли у Рівному приземлятимуться літаки типу "Боїнг" та "Airbus" – директор точно сказати не може. Каже лише, що найближчим часом почнуть переговори із компаніями-перевізниками.
Що відомо
Рівненський аеропорт у цьому сезоні зосередитися на вантажних перевезеннях, зокрема – міжнародних. Про це Суспільному в середині липня розповів його керівник Ігор Насинюк. Він розраховує, що це дозволить летовищу заробляти, адже звичні туристичні рейси цьогоріч скасували через карантин.
Навіть після відновлення туристичних рейсів рівненський аеропорт не зможе приймати "Боїнги." Аби вони тут сідали, ще у 2016-му році з обласного бюджету виділили майже 4 мільйони гривень на ремонт руліжної доріжки. Він виявився неякісним, правоохоронці відкрили справу.
За інформацією Ігоря Насинюка, компанія "Стиль-Декор" мала виправити недоліки до квітня. Також у лютому правоохоронці повідомили про підозру головному спеціалісту облдержадміністрації, який наглядав за цим ремонтом. За версією слідства, посадовець завдав збитків держбюджету на майже 2 мільйони гривень. 26 червня до суду скеровано обвинувачувальний акт.
У листопаді 2019-го року Рівненщина стала однією із двох областей України, що потрапили до пілотного інвестиційного проєкту Міністерства розвитку економіки з відродження регіональних летовищ.
У січні 2020 року обласна влада підписала меморандум з представниками однієї із найбільших китайських корпорацій POWERCHINA щодо реконструкції летовища. Про це у Facebook повідомляв голова Рівненської ОДА Віталій Коваль.
16 липня заступник голови ОДА повідомив, що про певні конкретні кроки в співпраці з інвесторами сподіваються більш предметно говорити наприкінці 2020-го року.