У понеділок міський голова Рівного Олександр Третяк розповів, що міське управління освіти опрацьовує варіанти дистанційного навчання у школах Рівного під час локдауну, який триватиме до 24 січня, а от дитячі садки в цей час продовжуватимуть працювати. Ми звернулися до начальника міського управління освіти Василя Харковця і поставили йому запитання, які найчастіше турбують батьків школярів.
— Коли після канікул розпочнеться навчання у школах?
— Зимові канікули офіційно триватимуть до 11 січня. Далі розпочинається навчання. Проте державна комісія з ТЕБ та НС прийняла рішення, що з 8 по 24 січня буде жорсткий локдаун. Обласна та міська комісії продублювали ці рішення. Тож дошкільні заклади працюють, але з дотриманням карантинних обмежень, а школярі з 11 січня протягом двох тижнів працюватимуть за технологіями дистанційного навчання.
— Тобто всі школи без винятку — на дистанційному?
— Є один виняток — центр «Особлива дитина». Це спеціалізована школа, і в документах про локдаун є пункт, що такі школи можуть працювати. Ми прийняли рішення, що школа працюватиме з 11 січня, діти там будуть навчатися.
— Як відбуватиметься дистанційне навчання?
— Ми пропонуємо декілька варіантів платформ для шкіл, які вони можуть використовувати. Найбільш поширені сервіси — ZOOM і MEET. Відповідно до нового положення про дистанційне навчання вчитель має проводити не менше 30% тривалості уроку в синхронному режимі з учнями.
Обмеження санітарного регламенту, які почали діяти з 1 січня, передбачають, що діти не можуть сидіти за монітором з дев’ятої до першої години дня безперервно. Ми рекомендували директорам навчальних закладів, щоб вони провели наради з педагогами і донесли до них ці вимоги.
Іншими словами, відповідно до нових норм, урок в онлайн-режимі для учнів перших класів має тривати не більше 10 хвилин, 2-4 класів — 15 хвилин, 5-7 — не більше 20 хвилин, 8-9 — не більше 20-25 хвилин, 10-11 класів — на першій годині занять 30 хвилин, на другій годині занять 20 хвилин.
— Чи не передбачає такий формат збільшення навантаження на учня?
— Ми рекомендували вчителям протягом цих двох тижнів не задавати домашніх завдань, щоб не перевантажувати учнів та їхніх батьків.
— Що робити батькам, які працюють, якщо їхні діти — учні молодших класів і не завжди знають, як вийти з вчителем в онлайн-режим?
— Це не від нас залежить. Є жорсткі вимоги. Ми за те, щоб навчання відбувалося в очному режимі.
— Але від управління освіти та директорів і педагогів залежить, яку форму матиме це дистанційне навчання.
— Зараз передбачено, що кожен вчитель, користуючись своєю академічною свободою, сам обирає форми та засоби організації освітнього процесу. Є маленькі діти, є соціально незахищені, з багатодітних сімей, які не можуть вийти з вчителем в онлайн-режим. Тоді вчитель може використовувати інші засоби зв’язку, наприклад, телефонний зв’язок. Вчитель має комунікувати з батьками, і вони мають спільно вирішувати, як виходити на зв’язок. Крім того, Міністерство освіти організувало Всеукраїнську школу онлайн, і можна переглядати відеоуроки.
Вже після виходу в очний режим 24 січня є час для повторень, узагальнень матеріалу, тобто є резерв часу, щоб можна було повернутися до теми і щоб дитина її засвоїла. Якщо дитина буде відставати від програмного матеріалу, їй буде надано можливість розібратися в темі, додатково консультуватися з педагогами, навіть перездавати на кращу оцінку.
— Чи достатньо школи забезпечені технічними засобами для проведення дистанційного навчання?
— Закуплено 380 роутерів для шкіл міста, 90 маршрутизаторів для забезпечення підключення кількох кабелів одночасно, 142 комплекти акустичних систем, 142 веб-камери, 60 триподів — триніг для мобільних телефонів, щоб вчитель проводив урок через мобільний телефон. Всі ці засоби лишаються в школах, і вчителі можуть туди приходити і проводити уроки з їхньою допомогою.
— Яка захворюваність в школах зараз?
— Станом на 30 грудня (останній навчальний день в школах перед канікулами. — Ред.) на коронавірус в Рівному хворі 43 учні, 39 працівників шкіл, 486 учнів та 1 педагог перебувають на самоізоляції. Класів на самоізоляції 15, тобто спостерігаємо зниження захворюваності.
— Зважаючи на такі показники, чи є потреба переходити на дистанційне навчання?
— У школах хворих менше 1% від загальної кількості дітей. Ми, кажу це від імені всіх педагогів, — підтримуємо очне навчання. І максимально робимо все, що від нас залежить. Провели в серпні навчання для великої кількості вчителів, як працювати дистанційно. Тривають навчання з методистами. Проблема — не в нас. Педагогам, навпаки, більше роботи доводиться виконувати, готуючи матеріал для дистанційного навчання. Їм простіше викласти матеріал в кабінетах, взаємодіючи з класом. Але є жорсткі вимоги, пов’язані з карантинними обмеженнями.
Спілкувалася
Дарина Гузенкова.