За десять місяців цього року управління Укртрансбезпеки оштрафувало майже 600 вантажівок, які руйнували трасу Київ-Чоп. За максимально допустимих 40 тонн деякі вантажівки заважували 50-53 тонни.
На 600 вантажівок, які порушували вимоги до габаритно-вагових параметрів транспортних засобів, наклали майже три мільйони гривень штрафів. До бюджету транспортні компанії-порушники сплатили наразі лише 1,77 млн грн.
— За 10 місяців ми перевірили 5306 транспортних засобів щодо дотримання автоперевізниками встановлених габаритних вагових параметрів, — зазначає Микола Коваленко, начальник обласного управління Укртрансбезпеки. — Розміри штрафів для порушників залежать від того, наскільки авто перевищує встановлені параметри. Якщо виявляємо порушення на 5-10% від допустимої норми, то накладаємо 8,5 тис. грн штрафу. Якщо до 20% — 17 тис. грн, а якщо більше 20% — 34 тис. грн. Сплачені штрафи раніше зараховували до державного бюджету. Проте Держказначейство створило окремий рахунок, кошти з якого потім зараховуватимуть до дорожнього фонду.
За спостереженнями очевидців, вантажівки, які перевозять сарненською трасою ліс та видобуті на Поліссі будматеріали, значно важчі за ті, що їдуть більш контрольованою трасою Київ-Чоп. Проте на дорозі Городище-Рівне-Старокостянтинів на Рівненщині Укртрансбезпека не штрафує нікого. Бо не важить. Майданчик для пересувного вантажного комплексу, який збудували два роки тому неподалік Олександрії Рівненського району, управління трансбезпеки досі офіційно не визнало придатним для роботи.
— Наше управління має три пересувних зважувальних комплекси, ще один пересувний є на балансі облавтодору. Проте на Рівненщині є поки лише два сертифікованих майданчики для зважування: стаціонарний в Опарипсах Радивилівського району та біля Корця, де працює пересувний комплекс, — зазначає пан Коваленко. — Майданчик на сарненській трасі не використовуємо, бо він був збудований не на тому місці, де була узгоджена з патрульною поліцією схема розміщення дорожніх знаків.
Зважаючи на порушення, патрульна поліція не погоджує нам графік роботи, аби ми могли здійснювати ваговий габаритний контроль. А без нього зважувати ми не маємо права, бо будь-яку нашу дію легко оскаржать у суді. Ми тільки можемо перевіряти документи на вантажі. А як правило, документи не відповідають реаліям — у них пишуть занижені вантажі. Ми бачимо, що транспорт перевантажений, але зважити його і юридично довести це ми не можемо.
Скандал з майданчиком на сарненській трасі триває з минулого року. У Службі автомобільних доріг запевняють, що збудований він без порушень, а управління трансбезпеки не зважує там транспорт лише через нестачу працівників. Що робити зі збудованим майданчиком — досі не вирішили. Натомість новий голова ОДА, як і його попередник, заявляє, що в області потрібно посилити контроль за габаритним транспортом, який руйнує відремонтовані шляхи. За підрахунками посадовців, в області має бути дев’ять зважувальних майданчиків, зокрема, на повороті з траси Київ-Чоп до Здолбунова, на «варшавці», а також ще один комплекс поблизу Корця, на якому можна буде перевіряти вантажівки, які виїжджають з області (на сьогодні важать лише ті, що їдуть з боку Києва). Втім, чи виділять кошти на побудову нових майданчиків (а, для порівняння, на будівництво того, що на сарненській трасі, витратили 1 млн грн) — поки невідомо. Єдине, обіцяють на наступний рік збільшити фінансування на будівництво та ремонт автошляхів.
Алла САДОВНИК.