Маршрутка «Рівне-Київ» знову стала учасницею масштабної ДТП. Сьомого червня поблизу Бабина Гощанського району зіткнулися одразу чотири автомобілі, а винуватцем ДТП, підозрюють правоохоронці, може бути водій маршрутки. На щастя, цього разу обійшлося без загиблих, проте ДТП могла б мати страшні наслідки для довкілля, адже одна з розбитих під час зіткнення вантажівок належить агрофірмі та, як підмітили, перевозить отрутохімікати.
ДТП трапилася у п’ятницю близько 17-ї год. Як зазначив речник ГУ Нацполіції у Рівненській області Антон Крук, достеменно винуватця ДТП ще не встановлено, проте, ймовірно, винен таки 37-річний березнівець, водій маршрутки «Рівне-Київ», який, за попередньою інформацією, їхав наввипередки з 67-річним водієм легковика «Опель». Маршрутник «Шаленої черепахи», за розповіддю очевидців, переїжджав з однієї смуги на іншу, випереджаючи авто, а потім різко загальмував. «Опель» також здійснив екстрене гальмування, а ось водій КамАЗа відреагувати не встиг. Вантажівка підбила легковик та зачепила причіп «Вольво». Опісля причепи обох вантажівок перекинулися і вдарили задню частину маршрутки.
24-річний водій КамАЗа отримав перелом ноги. До лікарні на огляд також забрали 67-річну пасажирку легковика та її внука. Обох після огляду відпустили додому. Пасажири маршрутки — а в салоні було 15 осіб — не постраждали. Проте близько трьох годин рух на міжнародній трасі Київ-Чоп був ускладнений, адже вантажівки перекрили дві смуги руху на Київ.
Звістка про ДТП швидко розлетілася Інтернетом. Поліція також опублікувала відео з квадрокоптерів ГУ ДСНС, на якому видно, як з вантажівок витікає речовина бурого кольору. Колишній працівник агрофірми «Інсеко» (на сьогодні «Акріс Агро») Олександр Таргонський, побачивши ці кадри, почав бити на сполох.
— КамАЗ я одразу впізнав, хоча вантажівка, мабуть, і зареєстрована на іншу фірму, — розповідає Олександр Таргонський. — Коли подивився відео, у мене волосся стало дибки, бо знаю, що возять у бочках, які були на КамАЗі, — концентрат хімікатів, витік яких — це екологічна біда. Як, наприклад, трапилося днями на Вінниччині, де бус з хімікатами впав у річку і міста Умань та Білу Церкву залишили без водопостачання.
На фірмі залишилися працювати знайомі, я їм одразу зателефонував. Вони запевнили, що у бочках був не концентрат хімікатів, а так звана промивочна вода. Добре, що вони встигли виприскати концентрат на поля. Але на вантажівці, як видно з відео, не було ні захисної решітки, ні нормального закріплення. Наслідки могли б бути трагічними, якби вміст бочок був інший…
Попри побоювання Олександра Таргонського, і у Нацполіції, і в ГУ ДСНС заперечують, що з бочок текла рідина. Зазначають, що бура рідина — пальне, яке витекло з побитого бака і яке пожежники змили з асфальту.
Ми намагалися зв’язатися з «Акріс Агро», проте наразі коментарів не отримали. Зазначимо, що фірма працює не лише на Рівненщині, проте у нашій області має задавнений конфлікт з місцевими селянами та пасічниками, які звинувачують фірму у надмірному використанні отрутохімікатів на полях, що призводить до загибелі бджіл та отруєння людей. Агрофірма звинувачення відкидає та не раз заявляла, що готова йти назустріч жителям місцевих сіл.
Щодо «Шаленої черепахи», то під брендом працює МПП «Деймос». Це підприємство, а також ФОП Сергій Безкоровайний («Автоекспрес-Престиж») мають ліцензії на регулярні перевезення з Рівного до Києва. Ті ж маршрутки, які відправляються з-поза меж платформ автовокзалу як у Рівному, так і у Києві, мають ліцензії лише на нерегулярні перевезення. У липні минулого року одна з таких нерегулярних маршруток потрапила у смертельну ДТП на Житомирщині: загинуло 10 осіб, зокрема водій. Петра Луцика, директора транспортної компанії «Рівне Транс-Груп», якій належала маршрутка, затримали і оголосили про підозру за ст. 287 ККУ (випуск в експлуатацію технічно несправних транспортних засобів або інше порушення їхньої експлуатації). Справу досі розглядає Житомирський районний суд.
Алла САДОВНИК.