З третьої спроби міськвиконком таки затвердив порядок розміщення вивісок на будівлях у Рівному. Якщо ці вимоги виконають, то через три роки Рівне, можливо, буде більш ошатним.
Які ж вимоги до вивісок? Вивіска не може бути вище першого поверху, над входом в заклад, а якщо на вікнах — то займати не більше 30% від площі скла. Якщо одним входом користуються одразу два орендарі, то їхні вивіски мають бути однакового розміру та виготовлені з однакового матеріалу. Забороняється розміщувати вивіски на огорожах балконів, закривати ними, наприклад, цінну ліпнину. Вивіски не можуть мати вигляд світлових табло чи моніторів, мати пульсуючу підсвітку. Вивіски мають бути безпечними: витримувати негоду і не падати на перехожих. Площа поверхні вивісок не може перевищувати 3 м2. Вони не можуть виходити за межі будівлі і мають вписуватися в її архітектуру. Також вивіска не може містити слогани, перелік товарів, послуг, меню та іншої інформації. Обов’язковою умовою є її виконання державною мовою без помилок.
На трьох вулицях Рівного підприємці мають привести свої вивіски в передбачений порядком вигляд протягом одного року: вул.Соборна (від Київської до Дубенської), 16 Липня, Симона Петлюри. Два роки відведено власникам закладів на вулицях Київська, Відінська, Ст.Бандери, Грушевського, Княгині Ольги, Чорновола, Міцкевича, Гагаріна, Князя Володимира, проспекті Миру, Небесної Сотні, майдані Незалежності, Поштова, Словацького, Набережна, Кавказька, Пушкіна, Костромська, Данила Галицького, Курчатова, Карнаухова, Дубенська, Макарова, Млинівська, Шкільна, Замкова, 24 Серпня, Драгоманова, Пересопницька, Поповича. На всіх інших вулицях вивіски потрібно впорядкувати протягом трьох років.
Контролюватиме дотримання нових правил міське управління містобудування та архітектури. Це ж управління має повноваження демонтувати вивіски та штрафувати підприємців за порушення вимог.
— Терміни ми ввели для того, щоб процес не розтягнувся на десятки років. Хочеться, щоб Рівне стало ошатним якнайшвидше. Проте ми не ставимо за мету створювати людям незручності. Вивіска має термін придатності від півтора до трьох років. Матеріали старіють, мода міняється. Якщо підприємець дбає про свій заклад, то міняє вивіски періодично самостійно без будь-яких вказівок. Окрім того, з точки зору бізнесу вивіска — це дуже невеликі витрати, не більше 4 тисяч гривень. Будь-який заклад в центрі Рівного — це іноді навіть мільйонні обороти. Тому це питання доброї волі.
— У нас підприємці називають вивіскою все підряд: і обклеєні вітрини, і закладені пластиком фасади з переліком товарів і закликом зайти в заклад. Проте вивіска не стимулює продаж товарів, а інформує, що за заклад знаходиться в приміщенні. Все інше — це вже реклама, за яку потрібно доплачувати. Потрібно чітко розрізняти ці поняття.
Дарина Гузенкова.