Півроку створювали в області документ, який визначає стратегію розвитку Рівненщини до 2027 року. У програмі детально описано можливості області та можливі шляхи її розвитку, але більшість інформації у ній — не про те, як досягти успіху, а про те, що вже надбали за минулі роки.
Підготовлена обласним департаментом економічного розвитку стратегія розвитку області нараховує понад півтори сотні сторінок, на більшості з яких — опис економічного, демографічного, фінансового та природного потенціалу області. Готуючи стратегію, провели SWOT-аналіз: визначили сильні сторони області, можливості розвитку, слабкі сторони та зовнішні загрози.
Загалом нарахували 16 сильних сторін Рівненщини та 11 слабких. Серед сильних — розвинена магістральна транспортна інфраструктура, аеропорт з міжнародним статусом, належна забезпеченість трудовими ресурсами, значні запаси корисних копалин, лісові та водні ресурси, виробничий та інвестиційний потенціал, позитивне сальдо зовнішньої торгівлі, впровадження енергозберігаючих технологій, а ще, як не дивно, «доступність послуг первинної медичної допомоги, туристичний потенціал та… суспільно-політична стабільність, висока духовність та громадянська активність населення, один із найнижчих в Україні рівнів злочинності». Серед слабких сторін — значний ступінь зносу основних фондів, низька продуктивність праці у сільському господарстві, орієнтація більшості виробників лише на місцевий ринок збуту, малородючі ґрунти на півночі, низька якість автомобільних доріг місцевого значення, значні міжрайонні дисбаланси у розвитку, значна тіньова зайнятість, відтік з регіону висококваліфікованих спеціалістів та недостатньо ефективна діяльність у сфері поводження з відходами.
Рівненська ОДА обрала п’ять пріоритетних галузей, на смарт-розвиток яких покладають найбільше сподівань: деревообробну та меблеву, виробництво продуктів та переробка сільгосппродукції, органічне сільське господарство, логістика та IT-сектор. У логістиці, до слова, ключову роль відіграє рівненський аеропорт, який на сьогодні, нагадаємо, має мільйонні борги і вже котрий рік просить облраду, як власника, їх погасити.
У стратегії розвитку передбачено два сценарії розвитку області — інерційний та оптимістичний. За інерційним, «державна регіональна політика продовжує формувати систему стимулів для регіонального розвитку, однак реформування економіки в державі та області відбуватиметься без належної системності». За цим сценарієм валовий регіональний продукт області, починаючи з 2020 року, зростатиме помірними темпами (1,9-2,5% щороку).
Відповідно до оптимістичного сценарію, область активно використовуватиме можливості в умовах швидкого суспільно-економічного розвитку країни, будуть суттєві соціально-економічні перетворення. За оптимістичним сценарієм, починаючи з 2021 року, передбачається динамічне зростання валового регіонального продукту — на 4,5% щороку, обсягу промислового виробництва — на понад 4% щороку, середньомісячної заробітної плати — на понад 10% щороку.
Рівненська ОДА ставить три стратегічні цілі для розвитку регіону: розвиток конкурентної економіки, збалансований розвиток галузей та розвиток людського потенціалу. Якщо пункти стратегії виконають, то до 2027 року, за оптимістичним прогнозом посадовців ОДА, Рівненщина стане лідером Північно-західного регіону України.