Мій дід — український селянин, переселенець із Грубешовщини, полюбляв гостре слівце. Його лексикон був щедро наповнений неполіткоректними висловами з народних лінгвістичних скарбниць. Серед влучних приказок простого люду була і така: коли собаці немає що робити, вона яйця лиже. Саме цю грубу дідівську мудрість я згадав, коли дізнався про рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі щодо проведення експертизи найпопулярніших мультсеріалів та всесвітньо відомої діснеївської класики.
Мій дід — український селянин, переселенець із Грубешовщини, полюбляв гостре слівце. Його лексикон був щедро наповнений неполіткоректними висловами з народних лінгвістичних скарбниць. Серед влучних приказок простого люду була і така: коли собаці немає що робити, вона яйця лиже. Саме цю грубу дідівську мудрість я згадав, коли дізнався про рішення Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі щодо проведення експертизи найпопулярніших мультсеріалів та всесвітньо відомої діснеївської класики. Під приціл цензури потрапили — Лунтік, Маша і Ведмідь, Губка Боб, Міккі Маус, Король Лев, Шрек, Попелюшка, Красуня і Чудовисько, японські аніме та інша мультпродукція. Сімпсонів, Футураму та Південний Парк відкинемо відразу. Це не дитячі мультфільми, а цілком доросла, гостра саркастична сатира на сучасне суспільство. Тому вводити їх у перелік дитячої мультиплікації — некоректно. Чим же завинили перед моралізаторами інші мультики? Виявляється, рішення комісарів від моралі базувалось на матеріалах брошури, опублікованої на релігійному сайті "Сім'я під покровом Богородиці". Автори брошури, які називають себе дитячими психологами, дійшли цікавих висновків: всі згадані мультики руйнують дитячу психіку. Наприклад, провина наївного Лунтіка у тому, що він чи воно, виявляється, є істотою без статі та сім'ї. Маша — дитя ювенальної юстиції. Губка Боб пропагує гомосексуалізм. Симпатяга Шрек вчить неповаги до жінок. "Шрек тащит подружку как мешок. А потом заигрывает так, как с приличными девушками себя не ведут. В наших мультфильмах героинь не тягают, не бьют, не хватают за что попало. Потому что это не женственно, не целомудренно". Ой, краще б обурені спеціалісти з дитячої психології не чіпали "наші мультфільми", а то там стільки можна наекспертизувати. Лунтік — істота невизначеної статі? Так-так-так. А цікаво було б дізнатись, якої статі, наприклад, "наш" чи "наша", за висловом спеців, Чебурашка? Оптиміст Губка Боб живе у світі, де начебто відсутні жінки — це викликає підозру. Його песимістичний товариш Сквідвард — приймає душ у шапочці, користується косметикою, у нього є жіночі речі. Висновок авторів із греко-католицького сайту однозначний, Сквідвард — гомосексуаліст. Чому? Можливо, він просто метросексуал? А що пропагує наразі "наш" мультик "Голубой щенок"? Пам'ятаєте пісеньку із саундтреку "Голубой, голубой, не хотим играть с тобой"? А чоловічий гуртожиток у селі, де живуть винятково представники однієї статі: дядя Фьодор, Кіт Матроскін, Пес і куди вчащає ще один підозрілий чолов'яга — почтальйон Пєчкін. На що натякають автори "Простоквашино"? А дружба неповнолітнього Малюка із дорослим чоловіком середніх літ Карлсоном? Таємний візит дитини до барлоги незнайомого чужого дядька — як це розцінювати? А знаменитий дует Вовк-Заєць із "Ну, постривай!". Непосидюча хуліганка Маша просто янгол поряд із цією розбещеною парочкою збоченців. Всі 20 серій Вовк із Зайцем розігрують вічну як світ історію. Брутальний мужчина нестерпно хоче, а зваблива жінка грайливо уникає… Схожий на неохайного хіпі дрібний правопорушник Вовк — чоловіча складова еротичного дуету. Заєць — схожий на хлопчика-підлітка із із слабко вираженими статевими ознаками — жіноча складова. Вовк — латентний педофіл-гомосексуаліст, переслідує об'єкт свого сексуального бажання. Він марить зайчатиною начебто у гастрономічному сенсі. Але справжнього дослідника — не обдуриш. Із фольклору відомо — акт поїдання їжі є метафорою інтимного акту. Не випадково в культурах різних народів ці акти мають спільне визначення — попробувати, скуштувати. Дитячий психолог Ірина Медвєдєва вважає: "надивившись сучасних мультиків, діти в присутності малознайомих дорослих бешкетують, демонстративно говорять безглуздя". Цікаво, а якої думки психологиня з церковного сайту була б щодо віршів відомої дитячої письменниці Юнни Моріц (до речі, зовсім не авангардистки і не лібералки, котра рішуче засуджує "Pussy Riot"). "Одна старушка молодая На голове вошла в метро, Одна нога её седая Держала с яйцами ведро. А на другой ноге висела Коза от пятки до плеча. И вся старушка в поезд села, Ногами кверху хохоча". До речі, діти сприймають подібні тексти адекватно і з гумором. А в Губку Боба, Машу… просто закохані. Свідчу як батько трьох доньок. Щодо скандального рішення Комісії — тут все зрозуміло. Десятого травня 2012 року Кабмін вніс до парламенту законопроект №10447 про ліквідацію вищезгаданої комісії. На думку Кабміну. комісія дублює повноваження інших органів влади. У минулому році аналогічний законопроект був успішно провалений під тиском так званої громадськості та релігійних організацій. Нині сценарій повторюється. Ентузіасти із релігійного сайту піднімають лемент. Комісія оперативно реагує, демонструючи суспільству свою корисність. Чи вистачить у влади рішучості цьогоріч довести розпочату справу до логічного завершення? Чи все закінчиться заміною голови комісії на чергового вихідця з Єнакієвого і виділенням бюджетних (тобто наших з вами) коштів на фундаментальне дослідження — "Є пеніс у Лунтіка чи немає?".