Невелика вулиця Замкова у центрі Рівного стала об’єктом неабиякої активності забудовників. Раніше рух тут ускладнювала хіба що діяльність базарників, а її частину біля підземки використовували як парковку. І уже це призводило до великого скупчення авто у години пік. Однак незабаром Замкова просто не буде спроможна пропускати стільки людей і автомобілів.
Адже у розпалі реконструкція стадіону «Авангард», який має збирати тисячі глядачів на матчі. Незабаром розпочнеться перебудова речового ринку — на його місці виросте п’ять 9-поверхівок. Зрозуміло, що мешканці цих будинків пересуватимуться не на велосипедах — мінімум по автомобілю матиме кожна з 500 сімей, які туди вселяться. Розуміючи масштаб проблеми, міський голова Володимир Хомко провів нараду на Замковій, а експерти готують свої пропозиції.
Олександр Довжаниця, міський депутат:
— Архітектори, які презентували проєкт будівництва житлового комплексу на архітектурно-містобудівній раді, підрахували, що 70% власників квартир матимуть приватні автомобілі. Ще 200-300 легкових автомобілів у майбутньому приїжджатиме до стадіону на футбольні матчі. Порушувалось питання, що збільшення кількості приватного транспорту призведе до великих заторів, адже вулиця Замкова має лише один заїзд-виїзд з вулиці Бандери біля обласного водоканалу. Нам тоді сказали, що є кілька варіантів. Наприклад, зробити додатковий виїзд на вулицю Степана Бандери. Однак конкретики поки немає жодної.
Володимир Хомко, міський голова:
— Шукаємо варіанти облаштування додаткового виїзду з вулиці Замкової. Буде розроблено нову схему дорожнього руху. На мою думку, такого завантаження там уже не буде, бо зараз надмірна кількість автомобілів там саме через ринок. Торговці заїжджають та виїжджають в один час. Через це й затори. Маємо кілька варіантів вирішення проблеми. Однак готового рішення ще немає.
Володимир Рабінюк, власник речового ринку:
—Затори у нас в суботу, коли йдуть активні торги на ринку. Поки вулиця витримує навантаження, а далі будемо думати. Залучимо фахівців з НУВГП, які розроблять нову схему руху. Наш житловий мікрорайон матиме найбільшу підземну парковку — на 240 автомобілів. Ще біля стадіону створять близько 700 паркомісць.
Для розвантаження вулиці є кілька варіантів. Один із них — відкриття вулиці Драгоманова. Взагалі не зрозуміло, для чого 25 років тому закрили цю ділянку біля музею для проїзду. Пішоходів там небагато, в тій бруківці уже й трава проросла. Ще є варіант — закільцювати тупикову вулицю Замкову, зробивши додатковий виїзд на вулицю Степана Бандери. Однак про те, який варіант обрати, мають сказати експерти.
Богдан СЛОНЕЦЬ.