Три автомобілі швидкої меддопомоги від благодійного фонду Ріната Ахметова передали нещодавно на Рівненщину. Щоправда, за подарунок потрібно доплатити 270 тисяч гривень.
Із 2014 року область не отримала жодного автомобіля швидкої меддопомоги, купленого за бюджетні кошти. Лише торік області передали два авто як допомогу від Китаю. Хоча для нормальної роботи обласному центру екстреної меддопомоги не вистачає щонайменше 50 «швидких». Проблема з нестачею автомобілів «швидкої» особливо гостра у віддалених районах, де на частину викликів медики взагалі не виїжджають — нічим.
Благодійний фонд Ріната Ахметова на прохання президента Володимира Зеленського подарує регіонам 200 «швидких». Близько 60 автомобілів уже закупили і розподілили областями. Два авто Рівненщина отримала ще на початку серпня, третє — минулого тижня. Проте, як і у випадку з китайськими автомобілями, авто потрібно зареєструвати за кошти місцевого бюджету і сплатити… податки — 5% від вартості автомобіля у Пенсійний фонд. Враховуючи, що одна «швидка» коштує 1,8 млн грн, до Пенсійного за три потрібно переказати 270 тис. грн.
— Дві «швидкі», які надійшли раніше, уже працюють, одну відправили до Зарічненської підстанції, іншу — до Сарн, — зазначає заступник головного лікаря Рівненського обласного центру екстреної меддопомоги та медицини катастроф Олег Гикавчук. — Третя «швидка» залишиться у Рівному. Автомобілі оснащено всім потрібним обладнанням та витратними матеріалами. Вони нічим не відрізняються від європейських «швидких» такого ж типу. Авто — на базі «Пежо», нові, м’які, з прекрасно зробленим салоном, вмонтованим європейським обладнанням. Ми сподіваємося, що до кінця року області вдасться отримати ще кілька автомобілів. Авто ми отримуємо із сертифікатом, в якому вказано, де саме воно повинно працювати — фонд сам обирає, в які саме підстанції надавати допомогу. Автомобілі фонд доставляє сам, нам потрібно лише їх зареєструвати.
На Рівненщині працює близько 130 автомобілів «швидкої». Більше півсотні їздить уже понад 15 років, хоча автомобілі «швидкої» потрібно замінювати кожні п’ять років. Адже авто, які працюють цілодобово і щоденно, швидко вичерпують свій ресурс і ремонтувати їх з кожним роком експлуатації стає дорожче.
— Так само вичерпує свій ресурс і обладнання, яке є у «швидких», — зазначає пан Гикавчук. — Зважаючи на стан доріг в області, це обладнання постійно трясеться, б’ється і користуватися ним за десять років, як нашими авто, неможливо. Потрібна або заміна, або ремонт.
Алла САДОВНИК.