Рівненські чиновники нарешті надумали облагородити занедбаний Басівкутський парк, в якому перехожі роками не бачили нових лавок та дитячих гойдалок. Заодно візьмуться і за пляж, куди щовесни хіба завозили трохи піску та косили траву — перед початком купального сезону. На плані, який днями представив головний архітектор міста Дмитро Котляров, уже «намалювали» нові парковки та велодоріжки. Обіцяють навіть окремий вигул для псів та громадську вбиральню для відпочивальників. Та скільки коштуватиме такий благоустрій — ще невідомо. Поки що зібрали забудовників із сусідніх ділянок на «розмову». Сподіваються, що інвестори самі щось запропонують та оплатять хоча б частину робіт, щоб зекономити міські гроші.
Дмитро Котляров, головний архітектор Рівного:
— Більша частина припляжного парку перебуває в користуванні тресту зеленого господарства. Концепція така, що втручання в зелену зону повинно бути мінімальним. Потрібно облаштувати дві нові парковки. Проблемний заїзд на повороті (з вул. Чорновола. — РВ) ніяк не зробити безпечним. Тож його треба прибрати і облаштувати новий поблизу заправки. Планується зробити променад — суто пішохідний шлях уздовж існуючої комерційної забудови на вул. Вознесенській. Частина території передбачена під влаштування каналізаційно-насосної станції. Хотілося б також додати зону воркауту, два дитячих майданчики та зробити гарну оглядову зону. Потрібно додати два додаткових входи в парк, яких наразі немає — передбачається, що буде реконструкція вулиці Чорновола, але межі поки проговорюються. Йдеться також про спільний вело- та пішохідний рух, прогулянкові доріжки. Планується майданчик для пляжного волейболу в рамках громадського бюджету.
Ми «бачимо» парк як не перевантажений бетоном. Але наразі немає загального кінцевого проєкту, є лише концептуальне рішення. Треба знайти представників забудовників і поговорити. Ідеальний варіант — хоча б раз на місяць щоб був діалог. А спершу — зібрати за два тижні круглий стіл. Хочемо побачити, хто буде на тій зустрічі і чого вони хочуть. Згодом можлива якась інвестиційна угода і вже знатимемо, скільки це коштуватиме: як мінімум місту, а як максимум — ще й інвесторам.
Марія Голюк, співавторка концепції розвитку Басівкутського парку:
— Також варто облаштувати додаткову доріжку з пандусом, щоб полегшити дорогу маломобільним рівнянам. Бо нині потрапити на пляж з візком непросто, треба далеко об’їжджати. Має з’явитися громадська вбиральня. Та зважаючи на вартість робіт і прокладання нових мереж, краще б інтегрувати її в якусь громадську будівлю — можливо, на території кафе.
Руслан Гудима, керівник міського департаменту інфраструктури і благоустрою:
— Певна співпраця з інвесторами уже є. Наприклад, нещодавно до нас звернувся один забудовник і запропонував місту 2,5 тисячі тонн грунту, який власними силами готовий привезти у вказане місце. Ми порадилися з архітектурою та ТЗГ і спільно вирішили, що краще висипати грунт там, де згідно з цією концепцією передбачається автостоянка. Бо на тій ділянці і так є природний яр, а цією землею його можна наповнити. Тож забудовник уже почав вивозити туди землю.
Олена РАКС.