Василь Сливка, начальник міського управління транспорту:
— У вересні ці великогабаритні автобуси курсували в тестовому режимі, а у жовтні відбувся конкурс. На нього подалися два перевізники — ПП «Рівне Транс» та ФОП Віктор Базюк. Обидва захотіли працювати на двох маршрутах, тому поділили рейси порівну. Угоду з ними буде підписано уже найближчими днями. Графіків руху вони дотримуються, тут все в порядку. Єдине, пасажири просять, щоб автобуси працювали довше — бо останній з’їжджає з рейсу о 21.40. Але поки триває воєнний стан, це навряд чи можливо. Адже водію треба встигнути заправити автобус і ще самому дістатися додому до початку комендантської години. До речі, з Європи привезли ще сім таких великих автобусів, які на цей конкурс перевізник не подавав, готується до наступного. Куди їх можна запустити, подумаємо — можливо по Кулика-Гудачека (колишня вул. Макарова) або район кладовища «Нове», бо там теж є потреба.
Звісно, перевізники хотіли би ще з першого дня отримувати компенсацію за перевезення пільговиків. Але поки про це мови немає. І щоб місто погодило таку компенсацію, перед тим має пройти певна процедура: обстеження — скільки пільговиків перевозиться, розрахунки, а вже потім може готуватися проєкт рішення, щоб міська влада погодила або не погодила таку компенсацію. Без неї перевізники довго працювати не зможуть, бо невигідно. Треба розуміти, що в усьому світі громадський транспорт є дотаційним, і за проїзд пасажирів доплачують з місцевих бюджетів. Я бачив в інших містах Європи, як це працює — нормальна практика. Але наразі про якусь, навіть приблизну, суму компенсації у Рівному говорити ще зарано. А обов’язкове перевезення пільговиків без обмежень було однією з умов, коли перевізники подавалися на конкурс.
Олена РАКС.





