”Треба брати вила та йти на міську раду!», «Ми той лічильник самі викинем!» — кричали не на жарт роздратовані люди у натовпі. Мешканці, які отримали великі рахунки, підозрюють, що показники лічильника навмисне були накручені або зняті неправильно, аби «побільше грошей викачати».
— За лічильником ми платили, починаючи з грудня, — розповідає мешканка будинку на вул. Київській, 14. — У грудні я заплатила 314 гривень, у січні — 287, а за лютий, коли було тепліше та й менше днів у місяці, прийшла квитанція на 436 гривень. І майже всім мешканцям прислали такі рахунки, збільшені приблизно на 150-170 гривень.
Начальнику котельні Володимиру Захарову, який того вечора погодився зустрітися з незадоволеними, довелося вислуховувати і лайку, й конкретні звинувачення. Втім, як він переконує, котельня і лічильник тут ні до чого, проблеми слід шукати у самому будинку та його тепломережах, які десь втрачають тепло.
— Лічильники в будинках ставили ще наприкінці минулого опалювального сезону, а запустили з цього року, — пояснює Володимир Захаров. — Розрахунок іде таким чином. Будинковий лічильник фіксує, скільки використано гігакалорій. Вони розподіляються на кожну квартиру, залежно від площі. Виходячи з цього, вираховується, у скільки мешканцю обходиться обігрів одного квадратного метра житлової площі. Хтось міг поставити інше опалення, продовжити батареї, встановити теплу підлогу — все це тягне додаткове тепло, а потім сусідам більше платити доводиться. Також може бути погана ізоляція тепломереж. Однак це вже завдання ЖКП — стежити за станом труб. Оскільки вже створений такий прецедент, то, очевидно, треба буде розбиратися разом з ЖКП та іншими відповідними службами, чому іде така велика втрата тепла.
Втім, таке пояснення мешканців не переконало. Вони дивуються, чому ж тоді за грудень і січень в одному й тому самому будинку таких великих рахунків не присилали.





