Увагу на сірники звернув оглядач відомого спеціалізованого журналу про комп’ютерні ігри «Eurogamer» Брендан Калдвел, який назвав їх «невеликим натяком на український націоналізм». Після цього соцмережі «вибухнули» веселими картинками про сірники з козаком. Більше того, до хвилі мемів уже долучилася й Укрпошта: незабаром випустить поштові марки з березнівськими сірниками. Новий набір підпишуть як «Маленький погляд на український націоналізм».

Про ажіотаж навколо сірників з комп’ютерної гри на «Українській сірниковій фабриці» уже знають.
Лариса Михайлюкова, комерційна директорка фабрики:
— Дизайн сірникової коробки із зображенням козака не змінювався десятки років, це наш запатентований товарний знак. Приємно, що люди його впізнають. Але випустити якусь сувенірну продукцію у зв’язку із «Сталкером» поки не думали, адже це питання авторських прав, що потребує ретельного вивчення, домовленостей з розробниками. Звісно, дякуємо розробникам, що в їхній грі з’явилося щось схоже на наші сірники. Сподіваємося, що це позитивно вплине на попит нашої продукції — навіть серед тих самих геймерів. Хоча попит на сірники і так є: можна сказати, що це продукція критичного часу, бо також стають у пригоді під час знеструмлень. Частину продукції експортуємо за кордон. Попри війну, працюємо як зазвичай.
Сірникова фабрика у Березному — єдина така в Україні, працює ще з 90-х. Проєктна потужність розрахована на випуск 630 мільйонів сірникових коробок на рік.
Олена РАКС.





