З понеділка в оселях рівнян почала з’являтися гаряча вода. За централізовану подачу відповідає приватне товариство «Рівнетеплоенерго», яке також опалює більшість домівок у місті. Чому не відновили подачу гарячої води разом із постачанням тепла, як обіцяли? Затримку пояснюють необхідністю збереження енергоресурсів.
Тим не менш, абонентську плату за постачання гарячої води тепловики стягують щомісяця: для споживачів без загальнобудинкового лічильника — 15,76 гривні, а із загальнобудинковими лічильниками — 26,51 грн. Сума фіксована і не залежить від обсягу спожитого, так само і від того, користується людина послугою чи ні.
Оксана, рівнянка:
— У мене в квартирі вже давно встановлено два бойлери — один на кухні, один для ванної. Бо як інакше щодня мити посуд і приймати душ? Адже централізована гаряча вода буває лише узимку, і то — кожного разу її запуск під питанням. Тепловики пояснюють це різними причинами, в тому числі, й економією енергоресурсів через війну. Зате абонплату за неї ми платимо цілий рік, навіть улітку! В такому випадку ми хочемо мати гарячу воду незалежно від сезону, так буде справедливо. Цікаво, чому ж в інших обласних центрах гарячу воду подали раніше, а в нас тільки з 15 грудня?
Олексій Кривошеєв, речник ТОВ «Рівнетеплоенерго»:
— Поясню про обставини, що роблять гаряче водопостачання збитковим і в підсумку таким, що не реалізується. Люди вміють рахувати свої гроші. Тому в ситуації, коли електроенергія була значно дешевшою і постачалась безперебійно, гріти воду бойлером — вигідніше, дешевше. По-друге, при відсутності лічильників гарячої води споживач платить за нормами на кількість зареєстрованих у квартирі мешканців. Дуже часто у квартирі зареєстрований пенсіонер, а фактично живе ціла сімʼя. Або ж квартира здається в оренду і орендарі не економлять, бо «оплата маленька». По суті, це один з видів крадіжки. По-третє, люди навчились «обманювати» лічильники. Це теж вид крадіжки. Ми неодноразово фіксуємо, коли в будинок, скажімо, зайшло 100 кубів гарячої води. А згідно з показами лічильників у квартирах було використано 50 кубів.
Загалом, «крадіжка» гарячої води коливається в межах 35–50 відсотків. Це збиток компанії, в додаток до боргів споживачів за отримані послуги. При такій ситуації компанія не може розрахуватись за газ, електроенергію, сплатити податки, виплатити зарплати і провести якісно ремонти.
Щодо закидів, що «в інших містах гаряча вода є», то тут дуже просте пояснення. Там, де теплопостачальна компанія є комунальною (належить місту), всі ці збитки покриваються з бюджету. Тобто з тих податків, які сплачує бізнес, підприємці і звичайні люди. Тобто те, що вкрали інші, оплачують знову ті, хто й так сплачує все.
А стосовно абонплати пояснюємо, мабуть, кожен рік. Раніше вона входила в структуру тарифу, але згодом постанова Кабміну зобов’язала розділити, тому вона йде окремою платіжкою. Плата за абонентське обслуговування — це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за договором про надання комунальних послуг (в нашому випадку постачання теплової енергії та гарячої води). Абонплата розраховується не за обсяги спожитих послуг, а в розрахунку на одного абонента та виставляється як окремий платіж.
Галина Похильчук, голова Ради голів ОСББ Рівного:
— Безумовно, повинен бути облік води. Але якщо гаряча вода дорога, то і її подача має бути якісною. Оскільки в нас ціле літо немає гарячої води, для мереж це дуже погано — вони псуються. Тепер пустили гарячу воду, але є перебої зі струмом: тож під питанням можливість, що її зможуть подавати цілодобово, а не за графіком. А якщо за графіком, то вийде так, що гарячу воду споживач може й не отримати. Наприклад, є графік подачі з 6-ї години ранку і до 9-ї вечора. Виходить, що прийшли зранку в котельню і увімкнули гарячу воду, а доки вона нагрілася — час пішов, доки дійшла до людей — знову час, а потім вже треба відключати, бо графік закінчився…
Щодо лічильників на гарячу воду, то у нас на Київській, 44, наприклад, у кого не було — встановлюють.
Звичайно, гаряча вода має бути постійно, це цивілізовано. От у Луцьку, сусідньому обласному центрі, вона постійно є. На мою думку, треба передавати оці мережі назад у місто. Бо «Рівнетеплоенерго» — все ж приватна структура, а на комунальну власність у громади більше впливу, і тоді у нас була би гаряча вода цілий рік або ж, якщо тільки в опалювальний сезон — то цілодобово.
Олена РАКС.







