Пенсіонер Олексій Борис розповідає, що мешканці, які потерпають від антисанітарії, залишаючись по кілька днів без води, вже куди тільки не скаржилися. Викликали і поліцію, і навіть писали скаргу у прокуратуру, проте потрапити до квартири на другому поверсі так ніхто і не зміг.
– Власниця квартири на першому поверсі у липні самочинно, не погодивши з ОСББ, змінила у своїй квартирі відвідну трубу, – розповідає пан Борис. – Роботу виконали неякісно, і нечистотами почало заливати бібліотеку і підвал. Щоб не підтоплювало комунальний заклад, керівництво ОСББ вирішило проблему, почавши перекривати водопостачання. Відремонтувати усе можна тільки з квартири на другому поверсі. Проте її власниця, яка має напружені стосунки із сусідами, відмовляється впускати ремонтників. Мабуть, на зло усім.
В обласному департаменті ЖКГ зазначають, що керівництво ОСББ має право врегулювати ситуацію. Бо українське законодавство передбачає, що у певних випадках до будь-якої квартири можна потрапити, попри відверту незгоду власників.
Так, стаття 29 закону «Про житлово-комунальні послуги» передбачає, що споживач зобов’язаний забезпечити представникам виконавця комунальної послуги (зокрема і ОСББ) доступ до свого житла для ліквідації та відвернення аварій, а також для встановлення або заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічних чи профілактичних оглядів, зняття контрольних показань вузлів обліку. Якщо власник відмовляється впускати у своє житло, а аварія рівне псує майно інших чи залишила без комунальної послуги мешканців будинку, закон передбачає і «несанкціонований доступ». ОСББ має скласти припис, викликати поліцію, бригаду ремонтників та запросити сусідів як свідків. Для «несанкціонованого доступу» у квартиру навіть дозволено пошкодити вікна та двері. Щоправда, їхній ремонт згодом має оплатити той, з вини кого у будинку трапилася аварія.





