Рівненський аеропорт після трьох невдалих спроб запустити постійну програму туристичних рейсів з Рівного до Туреччини та Єгипту залишився практично без клієнтів. Нечасті чартерні рейси не приносять доходу навіть на те, щоб покрити першочергові витрати, як-от зарплати та комунальні. Тож підприємство тільки нарощує і без того немалі борги і може втратити ліцензію. Директор летовища у бідах аеропорту, зокрема, звинувачує фірму, яка вже півтора року не може здати в експлуатацію руліжну доріжку. А депутати облради, якій, власне, і належить аеропорт, порадили піти до суду.
Летовище має близько 12 млн. грн. боргу перед податковою та Пенсійним фондом. За останні місяці почав наростати і борг із зарплати: на сьогодні він сягає 1,7 млн. грн. Окрім того, аеропорт уже не має чим платити за газ. Минулого тижня працівники аеропорту приходили до обласної ради і заявили, що готові навіть перекривати міжнародну трасу, якщо обласна влада не почне діяти і не виділить обіцяних коштів на летовище. І не тільки на зарплати. Через борги аеропорту за соціальні внески нинішні працівники підприємства не можуть отримати субсидії, а колишні — пенсії.
Інша проблема — в аеропорту закінчився термін дії спеціального сертифіката Державіаслужби. Наразі чартери обслуговують за рахунок того, що є ще індивідуальні сертифікати у працівників. Проте якщо і вони стануть недійсними, міжнародний аеропорт «Рівне» втратить свій статус та навіть ліцензію.
Проблеми рівненського аеропорту — давні, і обговорювали їх неодноразово. Депутати навіть постановили, що готові віддати підприємство у концесію, зверталися і охочі інвестори, які навіть презентували програму розвитку летовища. Проте далі переговорів процес не пішов. На цей рік ОДА за вказівкою облради розробила програму розвитку летовища за рахунок коштів обласного бюджету. У 2018-му мали б виділити на аеропорт понад 10 млн. грн., вісім з яких пішли б на погашення боргів, а решта — на закупівлю техніки, потрібної, зокрема, і для отримання згаданого сертифіката. Проте грошей не дали. В ОДА пояснюють це тим, що перевиконання надходжень до обласного бюджету становить менше 5%, а отже, знайти потрібних сум ніде.
Комунальна комісія облради на минулотижневому засіданні вирішила, що Рівненська ОДА зробила недостатньо для допомоги аеропорту, а тому на наступній сесії депутати вимагатимуть у чиновників прозвітувати. А заодно планують внести зміни до програми, щоб передбачити не виділені цього року суми принаймні на перший квартал 2019 року. Інакше, як зазначив депутат Леонід Назарчук, аеропорт «не доживе».
Виникла у п. Назарчука й інша ідея пошуку потрібних коштів — подати до суду на ТОВ «Стиль-Декор», яке належить Вірі Рожчук та входить до сфери впливу рівненського бізнесмена Юрія Фалка. Саме це підприємство у 2017 році виграло тендер на ремонт руліжної доріжки аеропорту. Розширення доріжки потрібне було для того, щоб у Рівному могли приземлятися літаки з двигунами знизу, типу «Боїнг». Асфальт фірма таки поклала, але, як виявилося, неякісно. Поліція відкрила через цей факт провадження, яке розслідують вже понад півроку, а обласний департамент будівництва відмовився приймати доріжку в експлуатацію.
За словами пана Назарчука, аеропорт чи прокуратура могли б подати до суду на «Стиль-Декор» з вимогою відшкодувати комунальному підприємству завдані збитки. Мовляв, через неякісно зроблену реконструкцію руліжки аеропорт втратив прибутки, бо вже міг би, хоч і теоретично, приймати «Боїнги». І хоч суди будуть довготривалими — а «Стиль-Декор», як зазначають в обласному департаменті будівництва, надає сертифікати, що роботу зробив якісно — у летовища буде шанс отримати «компенсацію».
Оскільки грошей в обласному бюджеті немає і у появу інвестора частина депутатів не вірить, на сесійному засіданні 7 грудня депутати планують просити допомогу в уряду та президента. Щоправда, відповідь зі столиці прогнозують одразу: заклад комунальний, а тому шукайте кошти самостійно.
Алла САДОВНИК.