Про особливості обов’язкового страхування відповідальності автовласників перед третіми особами в попередніх випусках «РВ» було приділено чимало уваги. Чи перевірятимуть інспектори ДАІ наявність цього нового страхового поліса у водіїв? Розповідає начальник ДАІ УМВС у Рівенській області підполковник Едуард Герасимчук:
— Ніхто не буде зупиняти водія на дорозі з метою перевірки наявності страхового поліса. Однак якщо водій порушив правила дорожнього руху і інспектор його зупинив, то разом з іншими документами він обов’язково буде змушений перевірити наявність cтрахового поліса. Коли ж у водія такого документа не виявиться, на нього чекатиме штраф у розмірі від 8 до 17 гривень. Також без страхового поліса буде неможливо пройти технічний огляд автомобіля, що потрібно робити через кожних два роки. Я обома руками за страхування. На жаль, у нас до цього часу немає страхової культури. Отож, судячи з усього, вибір у водіїв невеликий. Скажімо, якщо ви чемний і ніколи не порушуєте правила дорожнього руху, а техогляд автомобіля потрібно проводити аж у наступному році, то можете поки що розслабитися. Якщо ж у вас все навпаки, то діватися нікуди — страхування вам не уникнути. Вартість страхового поліса різна. Наприклад, власнику автомобіля «Ніссан» підполковнику Герасимчуку доведеться викласти за страховий поліс близько 250 гривень. На відміну від начальника ДАІ, члени Асоціації ветеранів спорту, до якої входить понад 150 осіб, вважають обов’язкове страхування грабіжницьким. Розповідає президент асоціації Едуард Галуза: — Скажімо, якщо водій потрапив у легку аварію, то звертатися в страхову компанію йому немає сенсу, оскільки встановлена так звана франшиза у розмірі 510 гривень. Тобто якщо водій пошкодив фару чи крило, то ремонтувати доведеться за власний кошт, оскільки вартість цих деталей коштує менше від зазначеної суми. Якщо водій мав необережність потрапити в аварію, то наступного року страховий поліс буде дорожчим для нього на 55 відсотків, а якщо потрапив у ДТП двічі, то ціна страховки автоматично збільшується у 2,5 раза. А ось заохочення для слухняних водіїв, які упродовж року не засвітилися у жодній ДТП, просто мізерне — вартість страховки зменшується лише на 5 відсотків. Вартість страхових полісів як для нових, так і старих авто однакова, а збитки компенсуються по-різному. За авто, яким понад 12 років, компенсується 30 відсотків вартості ремонту. Не менш цікаво і те, що пільги при страхуванні надаються лише тим пенсіонерам, які є власниками авто з об’ємом двигуна до 1600 см3. Тобто не береться до уваги те, що практично всі пенсіонери дешево купували старі автомобілі імпортного виробництва. Зрештою, так і не зрозуміло, куди страхові компанії витрачатимуть прибутки від цієї діяльності.