Рівнянин, власник «десятки» Іван Микитин, коли приблизно півтора місяця тому побачив, що ціна на пальне знизилася, дуже зрадів. Але нині про тодішні 4,80 гривні за літр «дев’яносто п’ятого» йому залишається тільки мріяти, бо на заправках висвічуються зовсім інші цифри. Тож Івану Микитину доводиться діставати зі свого гаманця приблизно 5,35 гривні за кожен літр.
— Майже на 50 копійок підняли акцизний збір на бензин, — висловлює свою обізнаність і невдоволення Іван Микитин. — Але ці кошти на продавцях бензину не позначились, вони вплинули тільки на власників автомобілів, які тепер мусять переплачувати. Підвищення вартості пального на заправках Рівненщини, яке відбувається на фоні світового подешевшання нафти, Віталій Першогуба, фінансовий директор мережі АЗС «ОЛАС», пояснює високою вартістю долара і тим самим акцизним збором: — У другому півріччі минулого року ціна на пальне поступово знижувалась через здешевшання нафти на світових ринках. В якийсь момент вартість нафти досягла свого «дна» і коштувала 35-40 доларів за барель. До середини грудня ми спостерігали спад ціни на бензин в Україні, далі відбулась незначна стабілізація і зростання. Вплинули на вартість пального і запроваджені урядом акцизи на бензин та дизпальне — вони і простимулювали зростання ціни при незначному попиті. За словами п.Першогуби, доларові очікування також підтримали ціну, яка могла б бути нижчою, але оскільки пальне переважно завозять в Україну з-за кордону, то доларові ризики закладаються в ціну бензину та солярки. З ним погоджується і директор ДП «Авіком-Рівне» Ігор Кочергін: — Нині у ціну пального закладаються всі ризики: від нестабільного курсу долара до політичної ситуації в країні. Нині в Україні існує монополія кількох потужних підприємств, що виробляють та продають нафтопродукти, вони і диктують ціни на ринку. І якщо є можливість заробити, то від неї ніхто не відмовляється. На думку пана Кочергіна, найближчим часом, якщо не буде додаткового навантаження на розмитнення нафтопродуктів та буде стабільний курс долара, то ціна на пальне не підвищуватиметься. А Віталій Першогуба рекомендує споживачам бензину та солярки робити запаси: — Якщо проаналізувати цінові коливання на нафтопродукти в Україні за останні п’ять років, то побачимо, що у січні завжди є сенс купувати пальне, адже його ціна в цей час найнижча.