Без дзвінка у Київ тисячу не отримати

3171 0

Ми у соцмережах:

Без дзвінка у Київ тисячу не отримати

Цього тижня Ощадбанк розпочав процес уточнення даних клієнтів, які мають право отримати тисячу гривень як компенсацію за свої знецінені заощадження. Поки йдеться тільки про виплати тим вкладникам, які не отримали цю компенсацію у 2008 році та дані про яких внесено до так званого «Реєстру вкладників заощаджень громадян» до 1 січня цього року. За попередніми даними, на Рівненщині таких вкладників близько 158 тисяч. А ось скільки з них зможуть отримати заповітну «тисячу», залежатиме від того, чи вистачить у них бажання та сил здолати всю передбачену процедуру.

Нагадаємо, повернення компенсаційних виплат передбачає два етапи. Спершу вкладник повинен пройти так звану актуалізацію, тобто поновити свої дані в банку, а вже потім отримати банківську картку з тисячею гривень на рахунку. До 1 вересня триватиме актуалізація тих клієнтів Ощадбанку СРСР, які зареєструвалися у 2008 році, але не отримали компенсацію, а починаючи з вересня, — тих, хто жодного разу не звертався до Ощадбанку для отримання таких виплат. На першому етапі вкладників розділили за віком. До 20 квітня триває актуалізація вкладників, яким виповнилося 80 років, З 21 квітня до 20 травня — для 70-79-річних. Із 21 травня до 20 червня — 60-69-річних. З 21 червня до 20 липня — 50-59-річних. І з 21 липня — для тих, кому станом на перше січня не виповнилось 50. У цей час вкладникам слід виконати одну з таких дій: заповнити спеціальну форму в розділі «Інформація для вкладників Сбербанку колишнього СРСР» на сайті Ощадбанку — www.oshchadnybank.com. Або ж зателефонувати у Контакт-центр у Київ на «гарячу телефонну лінію» за номером +38-044-364-21-21 (за тарифами Укртелекому) або 0-800-212-000 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів). Лінія працює з 9.00 до 18.00 без вихідних. Вкладник повинен заповнити у формі чи продиктувати оператору свої дані — прізвище, ім’я, по батькові, рік народження, номер та серію паспорта, ідентифікаційний код, а також номер відділення, де його вклад. У відповідь повідомлять, в яке відділення, в який день і час він має відвідати, щоб пройти другий етап актуалізації. А саме, принести паспорт громадянина України та копії сторінок, які містять прізвище, ім’я, по батькові, дату народження, серію та номер паспорта, дату видачі та найменування органу, що його видав, відмітку про місце реєстрації. Довідку про присвоєння ідентифікаційного номера та її копію (не надається, якщо в паспорті є відмітка про право здійснювати платежі без ідентифікаційного номера), а також ощадні книжки за компенсаційними рахунками. Після цього вкладнику скажуть, коли і куди ще раз прийти, щоб отримати банківську картку. Коментує Людмила Коновальчук, заступник начальника Рівненського облуправління ВАТ «Державний ощадний банк України»: — Все робиться для того, щоб люди не вистоювали, як у 2008 році, цілими днями перед банківськими відділеннями. Тоді було й по півтисячі людей у черзі. І схема тільки на перший погляд видається складною. Якщо слідувати зазначеним в ній поетапним крокам, то все досить просто. І без черг, нервів та неузгодженості. Це вже перевірено на практиці. Адже за такою ж схемою ми працювали торік, коли перереєстровували клієнтів Родовід Банку та здійснювали їм виплату коштів за депозитами. Сьогодні ж ситуація ще краща — у Контакт-центрі працює набагато більше операторів, і вони можуть одночасно приймати набагато більше дзвінків. Бо ж і людей більше… Чому не можна просто виплатити гроші, коли вже є реєстр? Та тому, що минуло вже три роки, потрібно поновити дані, адже хтось переїхав, змінив прізвище чи отримав новий паспорт. Тепер щодо копій, які потрібно нести в банк, хоч людина їх здавала у 2008 році. Так, вони є в архівах банку, але, щоб їх підняти звідти, знадобиться час, тож скоріше — все оформити по-новому. При цьому, якщо вкладник і прийде в банк з одним лише паспортом та книжкою, то, звісно, ніхто його назад не відправить, потрібні копії на місці зроблять чи ж піднімуть документи з архіву. Якщо людина з якихось причин не змогла прийти у своє відділення в назначений час, то їй потрібно буде знову зателефонувати у Контакт-центр, щоб призначили новий час. У понеділок, у перший день актуалізації, в Контакт-центр звернулося понад 23 тисячі вкладників, але це зі всієї України. А скільки з них мешканці Рівненщини та на який день їм призначили прийти у відділення — ми поки не знаємо. Це стане відомо найближчими днями, і не тільки від рівненських вкладників. Працівники кожного з наших відділень, за допомогою спеціальної службової програми, зможуть дізнатися з центрального реєстру даних про те, коли і кого саме вони мають прийняти, тобто наперед матимуть увесь список на кожен день, а отже, зможуть ефективно спланувати свою роботу. А поки що більшість запитань нам задають не вкладники, а соціальні працівники. Скажімо, чи може один працівник актуалізувати одночасно дані кількох людей, яких він обслуговує? Чи можуть вони згодом і документи подавати в банківське відділення, картку отримати? З цим не все однозначно. Бо якщо подавати дані в Контакт-центр від імені вкладників може будь-хто, то вже у відділення вони повинні звертатися самі, а якщо хтось інший, то тільки за їхнім дорученням. З отриманням картки ще складніше. Оскільки, за сьогоднішніми нормативними документами, гроші людина за дорученням отримати може, а ось банківську картку — ні. Тому зараз ще ведуться переговори з Національним банком, щоб цю вимогу змінити. І думаю, до червня, коли, власне, й почнуться виплати, це питання вирішиться.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також