Питання якісного тепла та енергозбереження обговорювалися минулого тижня у Рівному в рамках проекту Єврокомісії та Ради Європи. Цінним у цьому сенсі є досвід Львова, ним з рівнянами поділився представник асоціації «Енергоефективні міста України» Віталій Лесюк.
Утеплив квартиру — плати менше! — Відомо, що 40% енергії витрачається на самій будівлі, тобто відкриті підвали, незасклені вікна, старі труби призводять до такого результату, — наголошує Віталій Лесюк. — При міській раді Львова створений і успішно функціонує спеціальний відділ, який займається енергоменеджментом. Його працівники щомісячно надають керівництву міста дані про енерговитрати та енергозаощадження, а у школах працюють тематичні просвітницькі програми для дітей. Запозичити досвід львів’ян хочуть рівняни. Ідею про створення посади енергоменеджера чи навіть цілого відділу в Рівному буде передано на розгляд міського голови. У будь-якому разі для міста це вигідно й самоокупно, адже завдяки енергозбереженню у галузі ЖКГ будуть заощаджуватися гроші для міського бюджету. — Для прикладу, станом на 1 січня 2009 року, 300 будинків Рівного потребували капітального ремонту, — розповів присутній на зустрічі начальник управління міського ЖКГ Іван Гема. — А кошти були виділені на ремонт тільки 40 будинків. Про яке фінансування може йти мова?
Держава нам допоможе «залатати дірки»? Нещодавно начальник комітету з технагляду за будівництвом у Рівненській області Ігор Мічуда повідомив, що проекти з енергозбереження в житлово-комунальній галузі мають шанс на підтримку із Стабілізаційного фонду держбюджету. — У комітет вже подано 8 проектів і заявки на участь в конкурсі, ми їх передаємо в Київ, — говорить пан Мічуда. — Найбільш активними виявилися місто Рівне, Гощанський, Костопільський, Корецький, Дубровицький, Радивилівський райони. Думаю, що це хороший шанс «залатати дірки», яких у житлово-комунальній галузі дуже багато: поремонтувати дахи, вирішити проблеми з утепленням.
Про квитанції нового зразка Рівняни найближчим часом отримають квитанції нового, «львівського» зразка на оплату послуг житлово-комунальних підприємств. Ідея була підтримана начальником УЖКГ Іваном Гемою, адже «інформування населення — дуже важлива річ», — впевнений він. У квитанції зазначатимуться всі послуги, які надало житлово-комунальне підприємство протягом звітного місяця, і навпроти кожної позначатиметься її вартість. Тобто споживач бачитиме, за що він платить.