Чи загрожує Рівному транспортний колапс?
08.10.2015 07:20 Адміністратор
1383
0
Ми у соцмережах:
Нині кожен, хто у будь-який спосіб пересувається містом, на власні очі переконується, що рух транспорту суттєво ускладнений. Скільки часу сьогодні займає проїзд власним авто від "Чайки" до ТРЦ "Екватор" через центр міста у робочі години? Не менше 20 хвилин при протяжності маршруту близько 8 кілометрів. А скільки тоді часу займе проїзд маршруткою? І чим далі, тим більше ситуація погіршуватиметься, адже, як свідчить статистика, вже зараз у місті офіційно зареєстровано близько 64 тисяч транспортних засобів на понад 250 тисяч рівнян.
Сергій Герук
Такі показники для Рівного вже є критичними, адже протяжність доріг вулицями міста Рівного становить близько 300 кілометрів, і не всі вони навіть у задовільному стані.
До об'єктивних причин утворення заторів у місті належить високі темпи зростання рівня автомобілізації. Вулично-дорожня мережа міста виявляється непристосованою для пропуску такої великої кількості транспорту. Особливо це стало відчутно, коли відкрили для проїзду вулицю Соборну. До суб'єктивних причину створення заторів можна віднести менталітет водіїв, їхню поведінку у тих чи інших дорожніх ситуаціях.
Отже, як можна покращити ситуацію на дорогах міста вже зараз? Перший і невідкладний захід — введення автоматизованої системи управління дорожнім рухом у місті. Це дасть водіям можливість орієнтуватись щодо завантаженості вулиць, обираючи для себе оптимальний варіант пересування містом, та збільшити пропускну спроможність автошляхів. Зокрема, запровадження системи "Зелена хвиля" дозволить в режимі реального часу управляти транспортними потоками на вулицях Рівного. Об'єктами управління цієї системи є транспортні потоки на в'їздах та виїздах у місто та основних перехрестях і вулицях. Засобом управління слугують світлофори та інформаційні табло. З метою запровадження такої системи розробляється комп'ютерна програма. З її допомогою в реальному часі на основі вхідних даних про стан транспортного потоку в обох напрямках на перехресті або вулиці, які надходять у єдину базу мережі регулювання руху з обладнаних датчиками та камерами спостереження електронних світлофорів, визначають раціональну швидкість руху авто і тривалість роботи сигналів світлофора. Потім інформація передається назад на інформаційні табло світлофорів для водіїв. Таким чином, інформаційні табло спільно із світлофорами, які дозволяють обирати режим роботи залежно від кількості транспорту, слугують водіям підкажчиками про стан руху, його можливу затримку та небезпеку на дорозі шляхом появи повідомлень: "Обережно! Рух сповільнено, попереду затор", "Рекомендована швидкість 40 км/год.", "Необхідність об'їзду", "Будьте уважні! На дорозі велосипедисти" та інше. Подібні системи успішно працюють у північних польських містах Гданську, Гдині та Сопоті, щось подібне планують запровадити у Києві.
Тому щоб у недалекому майбутньому уникнути транспортного колапсу, вже зараз варто розробити комплексну міську програму.
Сергій ГЕРУК.
ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686