Майже два роки тому обабіч сарненської траси, поблизу Олександрії Рівненського району, збудували майданчик для зважування вантажного транспорту. Того, який везе граніти, базальти та інші будівельні породи з півночі області. В ідеалі, ваговий комплекс на «промисловій» трасі мав би працювати цілодобово, проте його на Рівненщині досі не спромоглися узаконити. І поки три структури, відповідальні за його роботу, звинувачують одна одну у недбальстві, дорогу до Сарн, в яку у 2017-2018 роках вклали сотні мільйонів гривень з «митного експерименту», перетворюють на «колійну».
Будівництво майданчика для портативного дорожнього вагового комплексу замовляла Служба автомобільних доріг. Торги на будівництво виграв «Рівнеоблавтодор» — за мільйон гривень. Складнощів в облаштуванні майданчика не мало би виникнути взагалі. Бо що складного у тому, щоб прокласти з’їзд з траси, заасфальтувати майданчик для ваги і передбачити звідти виїзд? Але навіть у цій роботі облавтодор «відзначився».
Як тільки комплекс добудували, патрульна поліція відмовилися погоджувати для нього схему дорожнього руху. Як пояснює начальник відділу безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції у Рівненській області Сергій Коханюк, майданчик збудували за 800 метрів від того місця, де передбачала проектна документація, і саме там, де встановити потрібні дорожні знаки, які б попереджали про з’їзд на зважування, за законодавством неможливо.
— Проблема у тому, якщо майданчик збудовано з порушеннями, то будь-які адміністративні матеріали, складені на ньому, власники вантажівок легко оскаржуватимуть у суді, — зазначив пан Коханюк.
Попри це, з минулого року «за мовчазної згоди поліції» ваговий комплекс кілька місяців таки працював. Проте управління Укртрансбезпеки, відповідальне за виявлення перенавантеженого транспорту, облаштувало його роботу так, що ефективною її точно не можна було назвати. Ваги працювали лише з ранку до вечора, тож значна частина вантажівок зупинялася на узбіччі за кілька кілометрів від Олександрії і простоювала до ночі, аби спокійно оминути будь-який контроль.
А цього літа, коли у 30-градусну спеку вантажівки найбільше «розбивають» дорогу, ваговий комплекс взагалі зупинив свою роботу. Начальник управління Укртранспезбеки Микола Коваленко, якого депутати облради на сесії 30 серпня розкритикували за бездіяльність та навіть погрожували звільнити, заявив, що майданчик уже у перші дні використання «просів», а ваги почали показувати неправдиву інформацію. Додав, що про проблему повідомляли і Рівненську ОДА, і Рівненську облраду, і Службу автодоріг, яка приймала майданчик в експлуатацію і мала би перевірити його якість.
Заступник начальника Служби автодоріг Микола Козачок говорить цілком зворотне: мовляв, патрульна поліція схему руху погодила, а комплекс збудовано на тому місці, де й мали б. Мовляв, то управління Укртрансбезпеки не виконує своїх функцій, бо не має достатньої кількості людей.
Розсудити три структури має будівельна комісія облради, яка повинна вивчити документи щодо будівництва майданчика та встановити, хто ж відповідальний, що вантажівки продовжують руйнувати дорогу. Проте висновок комісії буде не раніше як до наступної сесії облради, а чи покарають винних, зокрема у тому, що гроші держбюджету було витрачено намарне, взагалі питання риторичне.
Зазначимо, що на Рівненщині наразі діють два габаритно-вантажних дорожніх комплекси. Обидва — на трасі Київ-Чоп: біля Корця та Опарипсів Радивилівського району. Депутат облради Богдан Файфура пропонував проблему щодо руйнування асфальту вантажним транспортом вирішити по-іншому: не будувати вагові комплекси обабіч доріг, а вмонтувати спеціальні ваги в асфальт. У такому випадку зважувався б уже весь транспорт, який проїжджає трасою, і відповідальності уникнути порушникам було б важче. Тим паче, що не було б «людського фактора», адже порушників фіксували б відеокамери, а не працівники Укртрансбезпеки. Рівненські дорожники ідею депутата похвалили, проте одразу зазначили одне «але»: такі ваги коштують близько мільйона доларів.
Алла САДОВНИК.