Волинській та Житомирській митницям надають перевагу рівненські бізнесмени, щоб розмитнити свій вантаж. Раніше, кажуть, переходили на розмитнення в інші області, бо місцева митниця брала великі хабарі. Тепер — через прискіпливі перевірки вантажів. Про це, зокрема, говорили під час Форуму сприяння митній справі, в якому взяв участь заступник голови Державної фіскальної служби Костянтин Лікарчук.
Нині на Рівненській митниці працює чотири різних групи перевіряючих: одна проводить внутрішній аудит, інша перевіряє, чи не було махінацій з майном, ще одні перевіряють кадрову політику, бухгалтерію. Та найбільше нарікань від підприємців — на перевірку митних оформлень, яку проводить Державна фіскальна служба. Кажуть: і митникам не дають працювати, і самим підприємцям, бо прискіпуються до їхніх вантажів. Віктор Жабчик, директор ПП "Віліc":
— За часів Януковича Рівненська митниця брала хабарі, я відмовився платити, то по моїх макаронах, які мав експортувати, потопталися і залишили їх відкритими під дощем. Перейшов на Волинську митницю, де жодних проблем з оформленням вантажів не було. Повернувся на Рівненщину, коли змінилося керівництво митниці. У Рівненській області за останній рік практично не залишилося "тіні", ми всі платимо податки. Але як тільки вирівнялася ситуація на Рівненській митниці, як тільки бізнес почав повертатися, у Києві вже планують змінити керівника. Ми не хочемо, щоб повернулися старі кадри, які вимагатимуть мзду.Тим часом заступник голови ДФС Костянтин Лікарчук сказав, що перевірки триватимуть, поки не звільнять нинішнього керівника Рівненської митниці Олега Вавровського. Він, нагадаємо, після вказівки прем'єр-міністра Арсенія Яценюка змінити всіх начальників митниць не захотів писати заяву на пониження в посаді. Олег Вавровський, начальник Рівненської митниці:
— Перша перевірка мала закінчитися 7 серпня, проте її продовжили до 20-го, оскільки Києву не сподобався акт перевірки — у ньому не було написано про якісь порушення. А всі ці перевірки призначені з єдиною метою — дискредитувати керівництво Рівненської митниці. Люди з головного управління внутрішньої безпеки ДФС пишуть орієнтування на фірми, які здійснюють митне оформлення на нашій митниці, але не так, щоб якийсь певний вантаж перевірили більш прискіпливо, а щоб всі. Мовляв, є порушення митного та податкового законодавства з боку цих фірм, хоча насправді законних підстав для поглиблених перевірок немає. Хто з підприємців це терпітиме? Їм легше вантаж перевезти в сусідні області, де вже змінено керівників митниць. За часів Януковича з Рівненської митниці пішло 50 потужних підприємств, я повернув 20, але бачу, що вони зараз знову йтимуть від нас. Через перевірки також не зможемо виконати індикативний план на серпень. Якщо у липні його перевиконали, переказавши додаткових 16 млн. грн. у бюджет, то тепер виходимо у мінус. ДФС матиме усі підстави, щоб притягнути мене до дисциплінарної відповідальності за невиконання плану. Раніше до бюджету за добу в середньому ми давали 14-15 млн. грн., тепер близько 10 млн. грн. Окрім того, забрали на енергетичну митницю оформлення нафтопродуктів, що погано для бюджету області, бо від них були хороші надходження митних платежів.