Одразу двоє пішоходів загинуло другого січня у дорожньо-транспортній пригоді у Рівному на вулиці Степана Бандери. Чоловік та жінка, які мешкали разом у малосімейці на вул.Відінській, 19, того вечора поспішали у бік автовокзалу. Куди саме — уже ніхто не взнає. На дорозі поблизу кафе «Фламінго» обоє потрапили під колеса автобуса «Еталон». Чоловік загинув одразу, жінку відвезли до лікарні. Того ж вечора вона теж померла. Їхній 4-річний син залишився сиротою. Обох поховали, а дитина, розповідають, розпитує родичів, чому тато й мама так довго не приходять…
Про жінку розповідають, ніби мала загалом трьох дітей. Старша вже доросла. Другу дитину жінка народила від іншого чоловіка, вона ходить до школи, її виховує бабуся. Найменший хлопчик — спільний син з тим чоловіком, з яким останнім часом мешкала й з яким загинула 2 січня. Він офіційно визнав себе батьком хлопчика, шлюб вони так і не взяли. Жінка торгувала на ринку, нічого поганого про неї ніхто не розповідав.
Тепер, після смерті обох батьків, як повідомив начальник служби у справах дітей Рівненського міськвиконкому Андрій Міщеня, буде оформлено опіку кимось з родичів над осиротілим хлопчиком, у нього є тітка, дядько та бабуся. Взяти дитину вони погоджуються. Якби батьки мали офіційну роботу, хлопчик одержував би також пенсію у зв’язку з втратою годувальника, а так йому, можливо, призначать соціальну допомогу.
Що ж стало причиною трагедії на вулиці Степана Бандери у Рівному? Неуважність пішоходів, які перебігали вулицю у невстановленому місці й потрапили під колеса? Чи вони переходили вулицю «зеброю» і це водій автобуса був неуважний і пізно побачив людей на дорозі? Чи винні були і пішоходи, і водій? А може, було надто темно? З’ясувати деталі має слідство. Друзі водія автобуса тим часом шукають свідків події, стверджуючи очевидну річ: він такого не хотів. Того ж вечора міський голова Рівного Володимир Хомко, дізнавшись про загибель людей, нібито особисто їздив на те місце й запевняв, що вулиця й пішохідний перехід, що неподалік «Фламінго», освітлюються.
А в соцмережах розгорнулася неабияка дискусія, хто ж винен. Водії стверджують, що деякі пішоходи не цінують власного життя, вибігають раптово на дорогу, не зважають на транспорт, який наближається, не розуміють, що їх, особливо в темному одязі, не видно, й гадки не мають, що жоден автомобіль в одну мить зупинитися не може, а особливо взимку, коли слизько. Майже усі пішоходи одностайні у думці, що це водії нахабні, не пригальмовують перед переходами, їздять безвідповідально, постійно порушують правила. А через той перехід, що біля «Фламінго», взагалі страшно йти, особливо з маленькими дітьми чи з візком, коли темно, бо освітлення там слабеньке.
Кожен у чомусь має рацію, а трагедія — то зазвичай збіг кількох негативних факторів. Зменшити їхній вплив у кожному населеному пункті має місцева рада, у Рівному — міська. Саме міська рада вирішує, де і які потрібні дорожні знаки, вулична розмітка, яке має бути освітлення, де встановлювати світлофори. Усі ці питання міськрада мала б узгоджувати з поліцією.
— Який там аналіз аварійності на дорогах, хто його у Рівному проводить? — обурюється начальник сектора безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції в Рівному Департаменту патрульної поліції Сергій Коханюк. — Ми з 2015 року «б’ємося» з міськрадою, щоб визначила місця концентрації ДТП, листів Володимиру Хомку цілу пачку написали, та все марно. Нам відповідають, що врахують, що розглянуть, але ніхто в міській раді цим не займається!
Приміром, як можна говорити про підвищення безпеки руху для учнів школи на вулиці Олени Теліги, якщо міськрада вирішила зрізати на цій вулиці навпроти школи «лежачі поліцейські», бо вони незручні для тролейбусів? Так само зробили й на Коновальця, бо проїзду дуобуса заважають. А як же безпека школярів?!
Комплексна схема дорожнього руху в Рівному теж проблеми міста не вирішує. Ми багато разів зверталися до міськради з питаннями вуличного освітлення, а також освітлення пішохідних переходів, розмітки, люків на дорогах, з питань обрізування гілля дерев, яке затуляє дорожні знаки, але поки все марно. Де і чому саме там встановлювати світлофори — теж наших рекомендацій не враховують. Можливо, у цьому питанні більше керуються мотивами окремих депутатів та розташуванням їхніх округів, а не безпекою людей?
Кілька років тому за кілька днів до Нового року на пішохідному переході на вулиці Макарова у Рівному під колеса автомобіля потрапила молода подружня пара — чоловік з вагітною дружиною. Вони дуже чекали народження цієї дитини. Жінка загинула одразу. Чоловік з тяжкими травмами потрапив до реанімації. Довго лікувався, деякий час провів в інвалідному візку, та зміг врешті стати на ноги. Місце, де сталася та трагедія, було аварійно небезпечним, дуже погано освітленим і без світлофора, про що багато разів говорили, в тому числі й у міській раді. Світлофори там нарешті встановили, та жодне життя, на жаль, вже не повернути.
Олександра Скрипник.