Банкрутство та подальше закриття очікує більшість дрібних пивзаводів України, — вважає директор Рівенського пивзаводу Мар’ян Года. Статися це може у разі прийняття Верховною Радою двох «антивпивних» законопроектів. Згідно з першим законопроектом, акцизний збір за 1 л хмільного напою має зрости з 23 до 30 копійок, тобто на третину. Чотири крупні всеукраїнські компанії, які утримують сьогодні 94% українського пивного ринку, нововведення, найімовірніше, осилять, а ось близько чотирьох десятків дрібних регіональних пивзаводів можуть не витримати такого підвищення збору.
Банкрутство та подальше закриття очікує більшість дрібних пивзаводів України, — вважає директор Рівенського пивзаводу Мар’ян Года. Статися це може у разі прийняття Верховною Радою двох «антивпивних» законопроектів. Згідно з першим законопроектом, акцизний збір за 1 л хмільного напою має зрости з 23 до 30 копійок, тобто на третину. Чотири крупні всеукраїнські компанії, які утримують сьогодні 94% українського пивного ринку, нововведення, найімовірніше, осилять, а ось близько чотирьох десятків дрібних регіональних пивзаводів можуть не витримати такого підвищення збору. Це ж стосується іншого законопроекту, який спрямований на боротьбу з алкоголізмом. У разі ухвалення цього законопроету, час та місця продажу пива будуть відчутно обмежені, під «приціл» потрапляють громадський транспорт, заклади охорони здоров’я, освіти, культури та спорту, ринки та прилеглі території, лотки, палатки, павільйони, вокзали, магазини та кафе, які мають площу меншу 50 кв.м, а також просто місця масового скупчення людей. Причому пити й продавати пиво заборонять не лише безпосередньо у цих місцях, а й у радіусі 500 м від них. Звісно, що і тут програють насамперед заводи, подібні до рівенського, які значну кількість своєї продукції продають на розлив на свіжому повітрі. — Як свідчить статистика, у нас в державі відбувається поступова переорієнтація з важких алкогольних напоїв на більш лояльні, і зокрема пиво, — говорить п.Года. — Це добра тенденція. До чого ж може призвести цей законопроект — не важко уявити, якщо пригадати подібний закон 1986 року, прийнятий в СРСР з ініціативи Горбачова. Крім того, не варто забувати, що пивні підприємства перераховують до бюджету чималі кошти, у нашій галузі працює велика кількість людей. Цей законопроект — це пастка для нової влади.