Діамантовий кілометр у Рівному

2307 0

Ми у соцмережах:

Діамантовий кілометр у Рівному

Не встигла у Рівному відгриміти історія із «золотими» макаронами для дитсадків, закупленими по 109 гривень за кіло, як маємо новий скандал — місто готове заплатити рекордних 98 мільйонів гривень за капітальний ремонт вулиці Чорновола — від перехрестя з Карнаухова до вулиці Сергія Бачинського. Йдеться про трохи більше кілометра дороги до мікрорайону «На Щасливому».

Досі місцеві чиновники мало не з кожного приводу посилалися на відому постанову Кабміну, що забороняє капітальні видатки і через яку на вулицях Рівного хіба що латали ями. Капремонт торік пощастило побачити тільки вулиці Медичній, що веде до міської лікарні та пологового будинку. Однак для «Щасливого», представленого у міській раді цілою групою депутатів, спосіб оплатити ремонт таки знайшли. З початку травня на сайті Прозорро оголошено тендер від рівненського департаменту інфраструктури та благоустрою. І проблема тут зовсім не у «космічній» на перший погляд ціні ремонту одного кілометра дороги — досвідчений економіст цілком переконливо намалює і не таке. Питання в іншому — практика будівництва за кошти місцевого бюджету Рівного доводить, що остаточна ціна згаданого кілометра виявиться врешті щонайменше удвічі, а то й втричі більшою за заявлені на початку майже сто мільйонів. І тоді цей дуже потрібний місту і забудовнику кілометр стане воістину діамантовим. Для тих, хто виграє згаданий тендер.

Руслан Гудима, директор міського департаменту благоустрою та інфраструктури:

— Це мікрорайон, який досі розбудовується, але в якому уже мешкає близько 15 тисяч осіб і де потрібна інфраструктура. А там навіть тротуару немає, щоб забезпечити комфорт і безпеку пішоходам, маломобільній групі населення — тим же молодим батькам з дитячими візочками та людям з інвалідністю. Стан дороги бажає кращого. Проєкт передбачає як розширення дороги, так і нові світлофори, водовідведення та багато іншого. Не будемо також забувати, що Рівне об’єдналося з Квасиловом в одну громаду, а нормальне транспортне сполучення — досі проблема. Хто вранці їде з Квасилова до Рівного, той неодноразово спостерігав картину, як уже з 7.30–7.45 вся дорога у заторах, щоб дістатися міста, треба витратити пів години.

Прийняття тендерних пропозицій на Прозорро триватиме до 11 травня. Тоді й будемо знати, хто зголосився і чи зголосився взагалі. Роботи багато, і вона різнопланова. Це необов’язково може бути якась місцева фірма, може зайти і з іншої області — аби були можливості вчасно і якісно виконати все, що прописано у документації.

Андрій Шевчук, начальник відділу генплану управління містобудування та інфраструктури:

— Це не просто міська вулиця, а важлива магістральна, що сполучає Рівне з об’їзною, з агломерацією, з Квасиловом. Реконструкція давно «назріла», ще кілька років тому. Бо, по суті, вона досі виглядає як сільська дорога, а треба інтегрувати її в місто. На ній трапляється багато ДТП, в тому числі, бували наїзди на людей. Можливо, якби за цю реконструкцію взялися раніше, багатьох аварій вдалося би уникнути. Там можливо не тільки розширити дорожнє полотно, а й зробити належну інфраструктуру — з велосмугами чи велодоріжками, зупинками громадського транспорту, пішохідними переходами, освітленням, інженерними мережами... Рано чи пізно її все одно потрібно було би робити.

Олександр Третяк, міський голова Рівного:

 

 - Нещодавно уряд вніс зміни в постанову № 590, де регламентував, які типи робіт можуть бути зврешені за капітальні видатки. Відповідно, на даний момент кожному місту в Україні дозволено використовувати капітальні видатки на ремонт ліфтів, на термомодернізацію та “капіталку” доріг. Як тільки ми отримали цю постанову, де були внесені зміни, одразу розпочалася робота по визначенню проблемних ділянок. Тепер щодо вулиці Чорновола: одразу хочу сказати, що та інформація, яку поширюють — про 98 мільйонів, вона не сповна відповідає дійсності. Чому так і чому важливо “відкапіталити вулицю Чорнвола”? З цього напрямку у нас є один з найпроблемніших в'їздів у місто Рівне, зі сторони Квасилова і Здолбунова. Щоранку там величезні пробки, які не дають можливості оперативно рухати трафік. Відповідно, потрібно зробити зміну, розширення і покращення руху. Друге, там є проблема, яка уже роками накопичувалася і вона такою є — це водовідведення, стоки. Ми зможемо на даний момент зробити дві каналізаційно-насосні станції. Тобто, дана ділянка, вона буде передбачати не лише укладання дороги, але й укладання мереж. Це величезний шмат роботи. Далі, дана ділянка дороги буде передбачати укладання пішохідних та велодоріжок, встановлення кількох світлофорних об'єктів та пішохідних переходів, розширення і озеленення. На даний момент ми закладаємо, що цей проєкт в цілому може потенційно коштувати таку суму, але за міські бюджетні кошти цьогоріч ми, можливо, зможемо зробити ремонту на 20 чи 30 мільйонів гривень. Адже повної суми в бюджеті міста у нас немає. Тобто, коли ми говоримо про якісь плани, ми говоримо в цілому, ту чи іншу суму коштів. Але по факту, однозначно, це буде кількаетапний, і, можливо, кількарічний проєкт, який займе певний час.

Що ж саме має виконати за такі кошти переможець? У тендерній документації є детальний опис усіх робіт, за які з міської скарбниці готові переказати 98 мільйонів гривень. Тобто цю ділянку протяжністю 1,1 км планується оновити повністю — від підземних комунікацій до зелених насаджень та дорожніх знаків нагорі.

Передбачено чимало земляних робіт, адже насамперед потрібно багато чого демонтувати. Потім планують прокласти труби під зливову каналізацію, зробити дві установки компактного типу для очищення стічних вод, дощоприймальні колодязі. А щоб дорожнє полотно довше прослужило, армують шари асфальтобетонного покриття геотекстилем. Дорожню розмітку наноситимуть пластиком за допомогою маркувальних машин. Тротуари чотирьох типів викладуть сірою та кольоровою бруківкою, має бути тактильна плитка для незрячих. Чотири сталеві автобусні зупинки матимуть лавки та скляне покриття. А ще будуть звичайні, партерні та мавританські газони, висадять кленолистні платани. Також повністю замінять електромережі з усім дорожнім приладдям. Зокрема, встановлять десятки LED-світильників як зовнішнє освітлення. Будуть і нові світлофори, три з яких матимуть звуковий супровід.

Відповідальність за якість обладнання та матеріалів несуть учасники тендера, про що мають надати гарантійний лист. Виграє той, хто запропонує кращі умови за меншу ціну. За умовами договору, завершити капремонт ділянки вуд. Чорновола треба до 31 грудня 2024 року.

Олена РАКС.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також