Комунальна сфера — це та галузь, за якою найперше оцінюють роботу влади. Причому, коли все працює як годинник, без проблем, мешканці не задумуються, якою ціною досягається результат. Але коли виникають ті чи інші проблеми — це одразу впадає у вічі. Так і має бути. Робота влади має бути непомітною, непоказушною, не піарною, і не тільки перед виборами, а системною, професійною і якісною. Якщо люди ввесь час нарікають на якість комунальних послуг, на розбиті дороги і тротуари, ями та сміття у дворах — така влада не має морального права далі залишатись на своєму місці, бо вона не виправдала довіри, не створила людям комфортних умов для проживання. Хоча за цей комфорт люди переплачують вдвічі, а то і втричі більше.
Для того, щоб зменшити та унеможливити в подальшому постійні проблеми з інфраструктурою та мережами, рівнянам треба запропонувати якісно новий ринок послуг. На ринку комунальних послуг повинні конкурувати як комунальні підприємства, так і приватні управляючі компанії. Завдяки конкуренції підвищиться якість надання послуг, а їхня вартість буде обґрунтованою та помірною. Підрозділ міської ради та особа, яка куруватиме роботу комунального сектора, по-перше, мають змінити ставлення працівників ЖЕКів та інших надавачів послуг до людей і, по-друге, суттєво підвищити якість самих послуг.
Громадяни часто не знають, куди спрямовуються їхні комунальні платежі. Заплатив та й годі. А ЖЕКам скільки не плати, все "як в трубу", а коштів все одно мало. Для початку реформування цієї сфери потрібно докорінно змінити ставлення працівників ЖЕКів до людей. Вони повинні розуміти, що будь-який рівнянин — їхній клієнт, який їм приносить гроші. У випадку, якщо послуга не влаштовуватиме клієнта — він піде до іншого надавача тих самих послуг. Так само маємо припинити совкові традиції ходіння по довідки в повному складі усією родиною в незручний час, пошук юриста в установі та інше. Усі ці кола пекла, які людина проходить, коли звертається до ЖЕКів, мають відійти як анахронізм і совкові традиції. Потрібно спростити контактування мешканців з комунальними підприємствами щодо різного виду послуг та отримання довідок. Окрім того, самі підприємства, що надають комунальні послуги, мають пройти реорганізацію оснащення сучасними засобами комунікацій. Сьогодні 12 диспетчерських у Рівному працюють винятково зі стаціонарними телефонами, без комп'ютерів, записують виклики в зошитах кульковими ручками. Це точно ХХІ століття? Коли та ж приватна "Домова служба" справляється всього з чотирма диспетчерами. А найголовніше, рівняни мають стати справжніми господарями своїх будинків та прибудинкових територій. У реформуванні житлово-комунального господарства важливі й інші дві речі. Перша: той, хто надає послуги, не може контролювати їхнє виконання, так як це робиться у нас. Пригадуєте мультфільм: "Чи подобається вам, як ми полатали ваш дах, містер Фікс (пане Хмилецький)?" — "Так, пречудово, містер Фікс (пане Хмилецький)!". А без належного контролю якості годі й чекати. Тому надання послуг і контроль за їхньою якістю потрібно розділити — це ключове завдання у сфері реформування ЖКГ. У сфері ЖКГ у нас неефективне витрачання не лише приватних коштів (отриманих як плата за послуги) від мешканців, а й бюджетних. Це відбувається тому, що багато комунальників є одночасно депутатами Рівнеради. Вони бюджетні кошти самі собі виділяють, самі витрачають і самі контролюють. Друга важлива річ — реальна конкуренція. Не така, як зараз, при Володимирові Хомку, коли одні комунальні підприємства знищують, а "свою" фірму ведуть на ринок і знімають вершки (привіт "Рівне Дім Сервіс"). За право прибирати вулиці, ремонтувати житловий фонд і комунальну інфраструктуру, вивезення сміття повинні конкурувати 5-7-10 приватних фірм, підприємців, комунальних підприємств. Тоді буде дешево і якісно. Ремонт доріг та прибудинкових територій має бути вчасним і регулярним. Замовлення та виконання будь-яких ремонтних робіт повинні відбуватись лише за умови надання гарантії за терміном експлуатації виконавцями (включення таких гарантій до договорів). Не має бути такого, що одні й ті самі двори чи ділянки доріг неякісно ремонтують щороку, і постійно бюджетні гроші закопують в землю або осідають в чиїхось кишенях. Графіки виконання таких робіт мають бути доступними мешканцям на сайті міської ради. Необхідне також реальне заохочення мешканців створювати об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Розумної альтернативи їм сьогодні немає! Широка інформаційна кампанія, юридична та матеріальна підтримка, конкурси на кращий благоустрій і тому подібне мають бути регулярними заходами влади міста. Допомога мешканцям в організації ОСББ, проведення консультативних та інформаційних заходів має дати свої плоди. Впровадження програмних комплексів з управління житловим фондом та комунальним майном дасть можливість бачити стан справ у комунальному секторі в режимі реального часу. Створення єдиного колл-центру з усунення комунальних проблем та надання комунальних послуг (за принципом онлайн-диспетчера, запровадженого і апробованого "Рівненським громадським контролем") є ще одним завданням для спрощення і надання якісних послуг. Особливу увагу варто приділити залученню реальних інвестицій у заходи з енергозбереження. Це і зниження тарифів, і поліпшення умов проживання, і зовнішній вигляд будинків. Такими темпами, як це робиться в місті, ще й за бюджетний кошт, ми будемо утеплюватися мінімум 100 років. А уже в листопаді люди отримають нові рахунки і жахнуться. Чим раніше відбудеться реформування, тим швидше люди відчують покращення якості життя в цілому.