Подорожчання житлово-комунальних послуг у Рівному не призвело до поліпшення їх якості. Із понад 600 скарг, які надійшли цьогоріч від мешканців Рівенщини до обласного управління захисту прав споживачів — майже половина стосується нарікань на неякісні послуги житлово-комунальних підприємств. Найчастіше скаржаться рівняни на протікання дахів, непроведення ремонтів у під’їздах, непрацюючі ліфти та відсутність тепла в оселях. Так, з початку опалювального сезону від рівнян надійшло 22 скарги на холод у помешканнях. Працівники управління допомогли споживачам оформити претензію до надавача послуг, адже, стверджує начальник обласного управління захисту прав споживачів Євгенія Мосіюк, досить часто ті не знають, як у таких випадках діяти...
Якщо є угода, проблема вирішується Подорожчання житлово-комунальних послуг у Рівному не призвело до поліпшення їх якості. Із понад 600 скарг, які надійшли цьогоріч від мешканців Рівенщини до обласного управління захисту прав споживачів — майже половина стосується нарікань на неякісні послуги житлово-комунальних підприємств. Найчастіше скаржаться рівняни на протікання дахів, непроведення ремонтів у під’їздах, непрацюючі ліфти та відсутність тепла в оселях. Так, з початку опалювального сезону від рівнян надійшло 22 скарги на холод у помешканнях. Працівники управління допомогли споживачам оформити претензію до надавача послуг, адже, стверджує начальник обласного управління захисту прав споживачів Євгенія Мосіюк, досить часто ті не знають, як у таких випадках діяти: — Головне, щоб у споживача була укладена угода з підприємством, яке надає житлово-комунальні послуги, тоді вирішити проблему легко. Ми рекомендуємо спочатку звернутися до підприємства–надавача послуг і запросити його працівників, щоб скласти акт про неякісність тієї чи іншої послуги. Якщо вони не відреагують, такий акт складають наші працівники і направляють припис підприємству, встановлюючи терміни для усунення недоліків. Після закінчення терміну здійснюємо перевірку. Якщо припис не виконано — підприємство штрафуємо. Штраф — 20 неоподатковуваних мінімумів, тобто 340 гривень. За цей рік ми оштрафували уже три ЖКП Рівного: ПП «ВВ», «Паркове» й «Західне». Щоправда, буває, що й самі мешканці роблять неможливим надання якісних житлово-комунальних послуг. Так, в одному з будинків на вулиці Дубенській ліквідувати проблеми з каналізацією, як пояснили управлінню захисту прав споживачів, працівники ЖКП «Західне» не можуть через те, що власниця квартири без дозволу обрізала каналізаційну трубу і встановила її собі у ванну кімнату. Повернути ж трубу назад немає можливості, оскільки хазяйка здала квартиру квартирантам, а сама виїхала до Львова.
Немає чека — сподівайся на свідків Багато скарг від споживачів надходить і на якість промислових товарів, зокрема, мобільних телефонів та взуття, пластикових вікон і їх встановлення. Що потрібно робити, щоб повернути кошти за неякісний придбаний товар або його обміняти, пояснює Євгенія Мосіюк: — Потрібно звернутися до продавця протягом 14 днів з дня здійснення покупки. Якщо той не піде назустріч, можна звертатися до нас. Для цього потрібно мати документ, який засвідчує покупку, тобто чек. Якщо його немає, у покупця має бути три свідки, які засвідчують факт покупки. Підприємець, який реалізував неякісний товар, зобов’язаний у триденний термін провести експертизу товару і оплатити її. У разі виявлення експертизою істотного недоліку в товару він зобов’язаний його обміняти, відремонтувати або повернути за нього гроші. На жаль, у Рівному немає лабораторії для перевірки якості промислових товарів, тож доводиться звертатися у Луцьк чи Київ. Немає при нашому управлінні й лабораторії перевірки якості харчових продуктів. Вона діє при «Рівнестандартметрології». Хоча я вважаю, що не може орган, який видає сертифікат на продукцію, робити її дослідження. Така лабораторія має бути незалежною.
Ковбаса буває небезпечною для здоров’я Окрім перевірок за скаргами громадян, управління захисту прав споживачів здійснює планові перевірки. На постійному контролі — харчування школярів у радіаційно забруднених районах області, якість ковбасних виробів та алкоголю, пального, житлово-комунальних послуг тощо. Що стосується якості харчових продуктів, то, як засвідчили перевірки, вона стає кращою. Так, за словами п.Мосіюк, з 512 зразків продукції, відібраної на дослідження працівниками управління у цьому році, не відповідало нормам лише 11%. Торік було 24%. До переліку неякісних потрапляють часто масло, ковбаси, рибні пресерви, оселедці, заморожена риба, свіжі дині, огірки, кабачки. Зустрічається на рівенському ринку і продукція небезпечна для здоров’я. Так, місяць тому працівники управління захисту прав споживачів виявили ковбасу «Докторську нову», виготовлену підприємцем зі Здолбунівського району, в якій був завищений вміст нітритів. — Взагалі, ковбаси у нас дуже низької якості, — говорить п. Мосіюк. — На її виготовлення йдуть розріджені кості, шкура тощо. Адже нині немає, як колись, норм Держстандарту на її виготовлення і вона виготовляється за технічними умовами. Щодо вин, то неякісних серед них не виявили. Так само і з горілкою. Втім, за словами п. Мосіюк, це не означає, що горілка на Рівенщині така хороша, просто вимоги до неї нині надто лояльні. 80% усіх скарг, які надходять до управління захисту прав споживачів, за словами п.Мосіюк, вирішуються на користь споживачів. Решта заяв не задовольняється на їхню користь здебільшого через те, що скарги не належать до компетенції управління. Для зручності споживачів при управлінні створено громадську приймальню, куди можна повідомити про неякісну продукцію чи послугу. Її телефон: 63-38-55.