Одним з останніх законів, підписаних Президентом Кучмою, став Закон «Про внесення змін у правила охорони VIP-персон під час їх переміщення дорогами столиці України». Вперше в законі чітко окреслено коло осіб, проїзд яких містом може супроводжуватися обмеженням чи забороною руху на дорогах. Отож знайте: якщо раптом ДАІ перекрило дорогу, то слід очікувати проїзду Президента України, прем’єра, Голови Верховної Ради або ж осіб, які перебувають в Україні з офіційним візитом (голів іноземних делегацій, держав, зарубіжних парламентів чи урядів, міжнародних, міжурядових і міждержавних організацій).
Одним з останніх законів, підписаних Президентом Кучмою, став Закон «Про внесення змін у правила охорони VIP-персон під час їх переміщення дорогами столиці України». Вперше в законі чітко окреслено коло осіб, проїзд яких містом може супроводжуватися обмеженням чи забороною руху на дорогах. Отож знайте: якщо раптом ДАІ перекрило дорогу, то слід очікувати проїзду Президента України, прем’єра, Голови Верховної Ради або ж осіб, які перебувають в Україні з офіційним візитом (голів іноземних делегацій, держав, зарубіжних парламентів чи урядів, міжнародних, міжурядових і міждержавних організацій). Це — повний перелік. До того ж дорогу відтепер можуть перекривати лише на 15 хвилин: 10 до появи кортеж у і 5 хвилин — після. І хоч у назві закону йдеться лише про дороги столиці, та користуються його нормами й в інших містах. Зокрема, й працівники взводу супроводу і ескортування ВДАІ УМВСУ в Рівенській області.
Супроводжують не лише високопосадовців, але й злочинців Донедавна безперешкодний проїзд дорогами Києва та інших міст України, окрім вищезазначених персон, забезпечувався також головам Верховного і Конституційного судів, віце-спікеру, першому віце-прем’єру, міністру закордонних справ та іншим високопосадовим особам. Тепер, очевидно, ця категорія осіб їздитиме без супроводу. Тим часом, на Рівенщині поки що користуються нормами старого закону про правила охорони VIP-персон. Командир взводу супроводу і ескортування ВДАІ УМВС у Рівенській області Ігор Мірзікян каже, що хоча на Рівенщину не так вже й часто приїжджають перші особи держави і ще рідше глави іноземних держав та делегацій, роботи у працівників взводу не бракує. Минулого року взвод супроводжував 412 разів, і лише 4 рази тих осіб, які охороняються державою. Решта — це супровід груп дітей на відпочинок, злочинців з ізолятора тимчасового утримання до суду, великогабаритних вантажів тощо. Коли ж у послугах взводу супроводу і ескортування немає потреби, інспектори виконують свої щоденні обов’язки в нарядах патрульно-постової служби.
Ескорт — наче в американських фільмах Торік державтоінспекція області отримала зі столиці нові легкові автомобілі виробництва фірм «Тойота», «Форд», «Шевроле». Але справжньою окрасою оновленого автопарку невдовзі стануть п’ять мотоциклів Defiant DT250 з проблисковими маячками та купою різних прибамбасів. Для їх складання довелося залучити байкера. Зараз працівники взводу потихеньку освоюють техніку їзди, отож невдовзі рівняни побачать мотоцикли в дії.
Водії ігнорують VIP-персон Ігор Мірзікян констатує, що водії, як правило, розгублюються, коли стикаються із супроводом VIP-персони, тобто з автомобілями з червоно-синіми проблисковими маячками. Натомість, згідно з правилами дорожнього руху, помітивши проблискові маячки червоно-синього кольору, водій повинен зайняти крайнє праве положення і зупинитися. Для того, щоб поважна особа не вскочила в халепу через нерозторопність водіїв, за кілька кілометрів попереду від ескорту автомобілів їде так званий автомобіль-очисник, який ставить на місце неслухняних водіїв.
Деякі «секрети» в галузі супроводу та ескортування У більшості громадян складається враження, що ескорт з державними особами пролітає трасою наче ракета. Як стверджує пан Мірзікян, тих державних осіб, які перебували на Рівенщині минулого року, возили зі швидкістю, яка не перевищувала 80-90 кілометрів за годину. Максимальна дозволена швидкість становить 110 кілометрів за годину. Державна особа, заради якої організовується супровід, не в змозі вплинути на підвищення чи зниження швидкості. Головним під час супроводу є сигнальний автомобіль, який їде попереду колони. Він не лише задає швидкість, але й попереджає тих, хто їде позаду нього, про можливі небезпеки та перешкоди. Отож, за словами пана Мірзікяна, якихость непередбачуваних ситуацій під час ескортування бути не може. Вони виключені через ретельну підготовку заходу.