Коли будуть у Рівному велосипедні доріжки — ніхто вам не скаже. Бо з науковим підходом, до якого вдалася міська влада, тільки на підрахунки — де їх прокласти і скільки маршрутів потрібно — буде витрачено майже сто тисяч гривень і не один місяць. За таке дослідження взялися у Національному університеті водного господарства та природокористування.
Ще торік громадські активісти безкоштовно розробили схему велошляхів, щоб з будь-якого району можна було безпечно дістатися центру міста. Волонтери тоді навіть виклали свою концепцію в мережу Інтернет для обговорення. Коли на сесії виникло питання про виділення 99 тисяч гривень на таку ж роботу, деякі депутати почали обурюватись. Сергій Паладійчук, депутат міськради: — Та я сам готовий стояти на перехресті і рахувати автомобілі. Навіщо платити за одне дослідження таку велику суму? Тим більше, що ніхто не буде робити доріжки терміново, а місту ще треба зиму якось пережити. Однак міський голова вважає, що вивчати транспортні потоки все ж повинні професіонали. І запевняє, що наступного року в Рівному уже будуть окремі смуги для велосипедів. На розвиток велоінфраструктури Володимир Хомко обіцяє "вибивати" з бюджету по 500 тисяч гривень щороку. Володимир Хомко так аргументує свою позицію: — До мене часто звертаються велосипедисти, які хочуть безпечно пересуватися по місту, а не просто їздити по тротуарах. Я й сам інколи можу покататися, але роблю це нечасто, бо перехожі на вулицях впізнають і зупиняють з різними проханнями. Так що проблеми велосипедистів я дуже добре розумію. Дослідження має стати основою для повноцінного проекту. Олександр Ткачук, завідувач кафедри міського будівництва та господарства, запевняє, що візьмуться за справу, щойно отримають технічне завдання від управління житлово-комунального господарства міста: — Ініціатива волонтерів — це дуже добре, однак у своїй схемі вони не врахували багато нюансів: інтенсивність руху пішоходів і транспорту, ширину вулиць та інші важливі моменти. Щоб визначити, де найкраще і найбезпечніше прокласти велодоріжки або велосмуги, недостатньо просто провести по карті лінію із точки А в точку Б, потрібне справді ґрунтовне дослідження. Комусь доведеться поступитися місцем — або автомобілям на дорозі, або перехожим на тротуарі, десь взагалі потрібно буде зайти у зелену зону. Чим ретельніше ми вивчимо ситуацію, тим краще для усіх. А вже на основі дослідження можна буде розробити детальну схему, винести проект на громадське обговорення і вже потім облаштувати доріжки. До речі, перші велосипедні доріжки, але тільки для катання у межах парку, мають з'явитися до кінця року в мікрорайоні "Ювілейний".