Науковці «водника» дослідили, що район автовокзалу — найбільш проблемний у транспортній мережі Рівного: тут велика інтенсивність автомобільного руху, висока аварійність, часто трапляються ДТП з участю пішоходів. Вісім депутатів міської ради з фракції «Батьківщина» зацікавились цією проблемою, щоб знайти і запропонувати шляхи її вирішення. Днями на прес-конференції депутати Олександр Бабат і Олександр Нестерук розповіли про ідеї та напрацювання депутатів, зокрема, й про поетапний план реалізації проектних напрацювань.
Студенти НУВГП розробили проект, як виглядав би район автовокзалу після реалізації ідей депутатів
Олександр Бабат, депутат міської ради Рівного:
— У нас є три ідеї як розвантажити рух транспорту в районі центрального автовокзалу. Найперше пропонуємо завершити дорогу на вулиці Буковинській, треба добудувати ще 30 метрів, щоб з'єднати її з Київською. Тоді частина автомобілів могла б рухатися цим напрямком.
Біля зупинки "Автовокзал", що з боку готелю "Турист", потрібен підземний перехід — це буде зручніше та безпечніше як для пішоходів, так і для водіїв. Бо деяким людям шкода часу іти на "зебру" із світлофором, тож вони перебігають дорогу напряму, ризикуючи потрапити під колеса. Особливо це стосується дітей, які тим шляхом ідуть до школи. Тому саме у цьому місці можна було б зробити підземку: один вхід біля зупинки, два виходи по той бік вулиці. У перспективі в переході можна було б облаштувати торгові місця — це нормальна практика, такі переходи охайніші, бо за ними постійно доглядають. Там обов'язково будуть пандуси для зручності мам з візочками та інвалідів.
І третя ідея — будівництво дворівневої кільцевої розв'язки-мосту на вулицях Київській-Костромській-Галицького. Вона суттєво розвантажить перехрестя і стане окрасою міста. Вартість цих проектів поки не підраховували, але усвідомлюю, що йдеться про мільйони гривень. Підземний перехід я готовий зробити за власні кошти, бо це мій округ.
Людмила Піліпака, доцент кафедр автомобільних доріг, основ та фундаментів і міського будівництва та господарства НУВГП:
— Торік ми заміряли інтенсивність руху на міських дорогах. Ділянка вул. Київської між Грушевського та Костромською найбільш завантажена транспортом — за годину там проїжджає 2420 автомобілів. У нас було кілька пропозицій як розвантажити цю ділянку. Зокрема: відкрити для проїзду бульвар Богдана Хмельницького, відкриття руху по Орлова або по Буковинській, покращення організації руху на Київській та будівництво дворівневої розв'язки на в'їзді у місто. Якщо все це виконувати в комплексі, то буде ефект.
Біля ТЦ "Арена" та "Сільпо" також проводилися дослідження. Зокрема, 70% транспорту повз цю ділянку їде транзитом, нікуди не звертаючи. Заїхати автомобілем чи виїхати з проїзду біля торгового центру дуже важко. Великогабаритний транспорт, коли заїжджає до "Сільпо", заважає руху тролейбусів. А пішоходи справді часто виходять з маршрутки і одразу перебігають дорогу у тому місці.
Пропозиції щодо будівництва переходу та розв'язки дуже цікаві. Студенти нашої кафедри міського будівництва та господарства навіть розробили проект, як все це могло б виглядати.
Ярослав Сахнюк, начальник міського управління ЖКГ:
— Щоб реалізувати це, насамперед потрібні кошти. Коли буде формуватися бюджет міста на 2016 рік, можна закласти певну суму на вивчення цього питання, запросити фахівців-архітекторів. Тоді можна буде говорити про доцільність будівництва пішохідного переходу та автомобільної розв'язки, підраховувати вартість цього проекту. Якщо депутат пропонує збудувати підземний перехід за власні гроші — нічого не маємо проти.
Олександр Нестерук, голова постійної комісії з питань транспорту, зв'язку та екології:
— Це лише передпроектні пропозиції, і їх ще будемо обговорювати з рівнянами, чи підтримають вони таку ідею. Можливо, організуємо громадські слухання. Попереду також розмови з міським головою, з депутатами, комісіями. Але сама ідея хороша, бо дасть можливість зменшити кількість аварійних ситуацій на цій ділянці, в тому числі і з летальними випадками. А ще цією дорогою до Рівного заїжджає багато туристів, тому хочеться, щоб в'їзд мав гарний вигляд. Не знаю, наскільки це втілиться в життя, але з чогось потрібно розпочинати.