Економлять на розвагах

Більшість розважальних закладів Рівного опинилися на межі виживання. Їхні керівники констатують: дефіцит нині — на клієнтів. У людей стало менше грошей, відтак більшість рівнян нині стали значно ретельніше розраховувати свій особистий бюджет і заощаджувати. За таких умов першою під удар «посиленої економії» потрапила сфера розваг.

4 хв. читання

Коментарі

Валерій Якимчук, директор боулінг-клубу «Хутір»:

— Кількість клієнтів у нас зменшилася втричі. Якщо раніше деякі приїздили тричі на тиждень, то тепер з’являються лише раз. Є й такі, які взагалі відмовились від таких розваг. Люди нині намагаються на усьому заощадити. Щоб привабити людей, з наступного місяця плануємо запровадити різні акції та знижки. Йдемо назустріч клієнтам, адже навіть за скрутних фінансових умов вони мають десь відпочивати.

Вадим Мазур, власник боулінг-клубу «Тріумф»:

— З початку року кількість бажаючих пограти у боулінг у нас у клубі зменшилась майже на третину. Ціни скрізь зростають, ми ж намагаємося утримати свої розцінки на одному рівні, але навіть це рівнян особливо не приваблює. Як буде далі — сказати важко.

Володимир Тимчишин, власник готельного комплексу «Марлен»:

— Нинішню ситуацію я міг би охарактеризувати одним словом, та воно нецензурне. В казино люди взагалі перестали ходити. Адже казино — це спосіб відчути адреналін, коли є зайві гроші. Напевно, тепер зайвих грошей ні в кого немає. Те ж саме і з рестораном. Клієнтів майже немає. Єдине, що ще досі замовляють — це весілля. Ми могли б на них хоча б певний час протриматися, щоб виплачувати заробітну платню персоналу та сплачувати усі податки, але й тут є проблема. Зал для таких гулянь недостатньо великий.

Олександра Коваленко, директор туристичної фірми «Олександра»:

— Якби я запевняла, що взагалі не відчуваємо кризу, то відверто збрехала б. Нині, напевно, вона стосується всіх. Єдине, що нам, на відміну від решти турфірм, значно легше. По-перше, маємо власне приміщення. По-друге, працюємо на цьому ринку вже не перший рік і маємо статус туроператора, тобто самі формуємо туристичні пакети. Цьогоріч у нас, та й в інших фірмах, «відсіявся» сегмент туристів, які хотіли за невеликі гроші добре відпочити. Тобто ті, хто замовляв готелі в Єгипті й Турції не більше «трьох зірок». Таких у нас було небагато, оскільки здебільшого працюємо з людьми середнього та високого достатку.

Що стосується VIP-клієнтів, за нашими мірками, це ті, хто їздить відпочивати за 2 тисячі долларів і вище, то вони як їздили на відпочинок, так і продовжують їздити. Цьогоріч люди теж будуть відпочивати. Загальне збільшення кількості туристів ми прогнозуємо вже у травні-червні. Єдине, що зміниться, це місця їхнього відпочинку. Більшість людей тепер обиратиме недорогий відпочинок у Криму або Туреччині.

Інна Загиней, директор туристичної фірми «Сакма»:

— Туристична сфера першою починає шкутильгати, коли в країні починаються якісь економічні негаразди. Люди спочатку думають, як нагодувати своїх дітей, оплатити комунальні послуги, а вже потім про відпочинок. Тепер більшість туристичних фірм переживають скрутні часи. Це й не дивно. Відпочинок за кордоном оплачується в доларах або євро. Якщо валютні розцінки не змінилися, то в гривневому еквіваленті ситуація зовсім інша. До Нового року люди ще брали путівки, а після свят — повна тиша. З початком літа ситуація почне поступово виправлятися, але цього сезону більшість фірм просто не дочекається, адже потрібно платити за оренду приміщень, заробітну плату працівникам. Якщо їх залишиться з десяток, то буде добре.

Олег Поліщук, директор служби радіотаксі «001», голова профспілки таксистів Рівного:

— Починаючи з грудня, кількість замовлень на усіх без винятку службах радіотаксі впала вдвічі. Здебільшого нашими клієнтами були працівники бюджетних установ. А тепер у них немає вільних фінансів. Більшість служб нині перебуває на межі виживання. А що найгірше, взагалі не видно якоїсь, навіть примарної, перспективи стабілізації ситуації. Людей скорочують з роботи. Ті, хто має автомобілі — ставлять «шашечки» і виїжджають у місто таксувати, щоб якось вижити і прогодувати сім’ї. Натомість клієнтів все менше. Якщо так буде і надалі, то в місті виживе 2-3 служби радіотаксі.

Поділитися цією статтею