Прийнятий 9 липня Верховною Радою Закон України «Про телекомунікації» не забороняє операторам мобільного зв’язку стягувати платню за вхідні дзвінки, проте неузгодженість деяких законодавчих і нормативних актів може в майбутньому спровокувати двояке трактування, повідомив незалежний експерт ринку телекомунікацій.
Прийнятий 9 липня Верховною Радою Закон України «Про телекомунікації» не забороняє операторам мобільного зв’язку стягувати платню за вхідні дзвінки, проте неузгодженість деяких законодавчих і нормативних актів може в майбутньому спровокувати двояке трактування, повідомив незалежний експерт ринку телекомунікацій. (Закон «Про телекомунікації» набуде чинності після підписання Президентом України). Як зазначив експерт, у Законі «Про телекомунікації», на відміну від нині діючого Закону «Про зв’язок», не існує прямої норми, що забороняє оплату вхідних дзвінків (заборона для підприємств зв’язку встановлювати і стягувати платню за вхідні дзвінки була введена в Закон «Про зв’язок» (ст.12) навесні цього року, і ця норма мала набути чинності 15 вересня). Утім, на думку експерта, проблеми вхідних дзвінків і їх оплати можуть виникнути і в майбутньому, оскільки в Законі «Про телекомунікації» існують норми, які можуть трактуватися на користь скасування платні за вхідні дзвінки. Зокрема, в ст.32 «Права споживачів телекомунікаційних послуг» споживачі мають право на «відмову від оплати за телекомунікаційну послугу, яку вони не замовляли». А в ст.63 «Порядок надання і отримання телекомунікаційних послуг» однією з умов надання таких послуг є «оплата замовленої споживачем телекомунікаційної послуги». Проте, на думку експерта, якщо при укладенні договорів такі послуги, як оплата вхідних дзвінків, зокрема й не замовлених, буде врахована, то проблеми оплати вхідних дзвінків може не виникнути. До того ж поки що не розроблені Основні вимоги до договорів за поданням телекомунікаційних послуг, які повинні встановлюватися Національною комісією з регулювання зв’язку, який організовується згідно з новим законом. Заборона стягувати платню за вхідні дзвінки найбільш відчутно позначилася на операторах мобільного зв’язку, оскільки потрібне було або різке, майже вдвічі, підвищення тарифів для своїх абонентів, або підвищення на один-два порядки тарифів для стаціонарного місцевого телефонного зв’язку — останній крок міг серйозно знизити вхідний трафік на мобільні телефони і завдати збитків як операторам мобільного, так і стаціонарному місцевому зв’язку.