Із Рівного до Анталії: з ковбасою, пиріжками і білорусами на борту

3242 0

3 травня, у четвер, з рівненського аеропорту знову стартував сезон туристичних авіаперельотів до турецької Анталії. Літатимуть з Рівного до Туреччини уже третій рік поспіль. Аби рейси, як попередніми роками, не завершили, щойно почавши, літаки з Рівного планують заповнювати… білорусами.

Перший літак планували відправити із Рівного до Анталії минулого тижня, 26 квітня, але туроператор (а цього року вже не TPG, а JoinUp) передумав.

Причин є кілька: по-перше, не був готовий аеропорт, по-друге, не було продано достатньо путівок.

Андрій Кунтий, директор представництва JoinUp у Західній Україні, зазначає, що туристи, які купили квитки на цей рейс, невдоволеними не були: їм забезпечили безкоштовний трансфер до Львова, де аеропорт комфортніший і є Duty Free.

На рейс 3 травня уже продали усі квитки з Рівного. До Анталії мали вилетіти 172 пасажири, які займали окремі місця, і чотири дитини до двох років, що сидять на руках у батьків.

Більшість пасажирів на перший рейс – білоруси. Їх на борту взагалі – третина. До Рівного іноземців привезли трансферними автобусами з Бреста та Гродна.


За словами пана Кунтого, рівняни надають перевагу польотам з Києва та Львова. Співвідношення між тими, хто летить з потужніших аеропортів і хто купує путівку з Рівного, наразі 1:4.

Негативно впливає на вибір рівнян те, що два попередні роки рейси з Рівного були ненадійними. Літаки то спізнювалися, то взагалі не прилітали до Рівного, і туристам автобусами доводилося добиратися до Києва.

По-друге, з Рівного рейс буде тільки четвергами, тобто путівка – на сім днів. З більших міст можна обирати відпочинок і на меншу (чи, навпаки, більшу) кількість днів.

Перші рейси з Рівного – дешевші, аніж з Києва, але туроператор не обіцяє, що така тенденція збережеться на весь сезон.

На відміну від минулих років, відкриття туристичного сезону у рівненському аеропорту пройшло без перших осіб області. Не було ні Олексія Муляренка, голови ОДА, ні Олександра Данильчука, голови облради.

Замість себе прислали заступників. Облраду представляв Сергій Свисталюк, перший заступник.

А від ОДА, окрім профільного заступника Ігоря Тимошенка, був ще начальник управління інфраструктури Федір Мисюра.

На відкриття прибув і в.о. начальника Рівненської митниці Іван Іванов.

Нагадаємо, що при кожному міжнародному аеропорту працюють митна та прикордонна служби.

Відкриття довгим не було. Без гучних промов гостям запропонували почастуватися напоями та фруктами.

Відмовлятися туристи, яким довелося чекати довше, аніж очікували, не стали.

Близько першої дня до реєстрації почала влаштовуватися черга із пасажирів: з валізами та склянками у руках.

Зала очікування, варто зазначити, у рівненському летовищі, значно комфортніша: там зроблено сучасний ремонт, зокрема і у вбиральні, встановлено красиві засклені двері, на відміну від радянського інтер’єру при центральному вході.

Проте потрапити у «зону комфорту» пасажири одразу не змогли. Їм оголосили, що оскільки літак затримується, реєстрація розпочнеться пізніше.

З Анталії літак авіакомпанії YanAir, яка обслуговуватиме чартерні польоти з Рівного замість Bravo, вилетів на понад годину пізніше. Причину не пояснили.

Оскільки до Рівного летів без туристів, посадка пасажирів пройшла швидше, аніж якби ще були туристи на приліт. Проте о 15.30, як мав, літак, звісно ж, не відлетів.

«Боїнгів», на які так сподівався і туроператор, і рівняни (бо ж комфортніші та економічно вигідніші), цього року з Рівного також не буде.

Туристів знову перевозитиме «МакДуглас», який має двигуни зверху, а тому може спокійно приземлятися у рівненському летовищі.

Справа, нагадаємо, не у злітній полосі, а у руліжній доріжці, якою літак під’їздить до будівлі аеропорту. У Рівному вона була завузькою, а тому торік було виділено близько 4 млн грн на її розширення.

Місцева компанія «Стиль-Декор» асфальт поклала, але в експлуатацію доріжку не здано, бо, як стверджують правоохоронці, зроблена вона неякісно. Ризикувати ні авіакомпанія, ні туроператор не стануть. Навіть маленький камінчик, який залетить до двигуна «Боїнга», може призвести до ремонтів на сотні тисяч доларів.

В іншому ж рівненський аеропорт свою роботу, порівняно з попередніми роками, поліпшив. Перш за все, в аеропорту з’явився безкоштовний WiFi.

По-друге, туроператор облаштував дитячий куточок: з дошкою для малювання, м’ячиками та різноманітними іграшками.

По-третє, в аеропорту нарешті можна поїсти. У залі продають пиріжки, ковбаси, сири, солодощі, морозиво, овочі, напої.

А надворі поставили автокаву.

Працівники аеропорту з гордістю розповідають: з Рівного летіти ліпше. Бо хоч і нема «DutyFree», кава обійдеться не у 40 грн, а у 12.

Директор летовища Ігор Насинюк додає, що в аеропорту з’явилася і нова техніка. За договором із авіакомпанією у Рівному буде спеціальна техніка, яка дозволятиме запустити літак, якщо у нього зламається стартер.

Окрім того, як і зазвичай, аеропорт підписав договори із рятувальниками на використання пожежної машини, яка має обливати водою літак після посадки.

Є у залі і полиця зі старими книгами. Проте вона пасажирів не цікавила.

 

А от валізи пасажирів працівники аеропорту носитимуть до літака і надалі вручну. Послуга пакування, між іншим, теж ручна і вартує 30 грн.

Минулого року літаки з Рівного до Туреччини припинили літати посеред літа через нестачу туристів. Скільки цього року протриває сезон, загадувати не береться ніхто.

Туроператор сподівається не тільки на попит з боку рівнян, а й волинян та білорусів.

Останнім летіти з України значно дешевше: на одній путівці вони економлять більше 100 доларів. Таку дорожнечу у сусідів пояснюють просто: конкуренція на ринку авіаперевезень у них практично відсутня.

Алла САДОВНИК.

 


 

 


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Коментарі (всі коментарі проходять модерацію)

Залиште вiдповiдь

Читайте також