Корейці влаштують у Рівному революцію
18.12.2014 08:35 Адміністратор
3243
0
Ми у соцмережах:
Коли міський голова Рівного Володимир Хомко зволікав із підписанням угоди з корейською компанією «МСТ Глобал інк.», яка береться запровадити у місті автоматизовану систему обліку пасажирів, громадські активісти здійняли лемент. Тепер, коли угода підписана, деякі з них уже роздумують — а чи не поквапилися з «транспортною революцією»? Бо угода, оприлюднена міською владою, викликає деякі запитання. Передусім у перевізників. Втім, чи розпочнеться співпраця з корейцями, залежало від міських депутатів. Після тривалих дебатів на сесії у четвер міська рада схвалила угоду — «за» проголосували 29 депутатів. Незважаючи на протести та обурення перевізників, яких у сесійній залі зібралося з п’ятдесят.
Олександр Левшук
Отож, в угоді, яка діятиме упродовж 15 років, задіяно три сторони — міська влада, корейська фірма та ТОВ «МСТ Рівне». Досі про рівненську фірму-посередника чомусь мало говорили. Виявляється, засновників «МСТ Рівне» троє — кореєць Чан Чунсок, швейцарець Рудольф Нерсесян та рівненське ТОВ «АС Системс», засновником якого є рівнянин Олександр Левшук. Цей чоловік відомий також як засновник ТОВ «Шелен-Україна», яке почало зводити ще у 2011 році при сприянні тодішнього голови ОДА Василя Берташа однойменний гуртовий ринок сільгосппродукції на околиці Рівного. А перед тим був запрошений міською владою на посаду директора міського будинку культури «Текстильник».
Існування такої фірми-«прокладки» пояснюють благими намірами — цю фірму, яка представлятиме інтереси «МСТ Глобал інк», зареєстрували у Рівному, щоб податки тут залишались. Але не тільки. Виявилось, що саме на рахунках цієї фірми планується акумулювати кошти, одержані за квитки, продані в рівненському транспорті після впровадження єдиної автоматизованої системи. І тільки через днів три МСТ їх розподілятиме між перевізниками, залишаючи собі 6%. В угоді також жорстко поставлено умови і перед перевізниками: їх зобов’язують доплачувати, якщо «комісійні» для МСТ будуть меншими, ніж 1930 грн. на місяць, і перед міською владою: чиновників зобов’язують не продовжувати угоди з тими перевізниками, які не погодяться на такі умови. А ще перед міською владою поставили ультиматум: після підписання угоди не допускати на ринок громадських перевезень у Рівному інших фірм, які пропонуватимуть впровадження системи єдиного квитка, інакше доведеться виплатити корейцям компенсацію.
До речі, фірма «МСТ Рівне» — одна із 11 претендентів на впровадження системи електронного квитка... у Львові. Причому, як і у Рівному, так і у Львові представник МСТ підкреслює, що привабливість їхніх пропозицій у тому, що «корпорація має змогу залучити інвестиції на оновлення транспортного складу». Eлектронний квиток у Львові планують запровадити з 1 січня 2017 року. Натомість у Рівному, за словами директора «МСТ Рівне» Романа Чокана, інвестори хочуть втілювати проект вже із січня: поставлять зчитувачі карток при вході у громадському транспорті, не менше 100 терміналів у місті, в яких продаватимуть електронні проїзні. А згодом обіцяють вкласти 8,9 мільйона доларів у закупівлю нових тролейбусів і автобусів.
Роман Чокан
Директор «МСТ Рівне» Роман Чокан каже, що від готівки будуть відмовлятися поступово:
— Думаю, що перші три місяці в обігу паралельно ще буде готівка, доки люди звикнуть до електронних карток, на які вноситимуть гроші за проїзд. Перевізники, звісно, проти. Бо не всі хочуть показувати свої реальні доходи і відповідно, платити більші податки. Вони бояться цього. Хоча, як доводить світова практика, після запровадження такої системи їхні доходи насправді зростають на 20-40%. Бо вони будуть реально бачити, скільки пасажирів перевозять. І водії вже не зможуть приховати гроші від перевізників.
Валентин Демчук, президент ГО «Союз перевізників України»:
— Ми проти нової системи. Перевізникам потрібні «живі гроші» щодня, щоб купувати пальне та запчастини — а не поповнення рахунку двічі на тиждень. Вважаю, що «електронний квиток» — не на часі. Вимагаємо провести незалежну юридичну експертизу цієї угоди. Подамо скарги до прокуратури, Генпрокуратури, куди завгодно.
Володимир Хомко, міський голова Рівного:
— Я нікого не агітую. Але моя мрія — щоб маршруток у центрі міста не було, лише тролейбуси. Якщо закупимо новий транспорт, то самі закриємо всі маршрути у місті. Всіх буде возити рівненське тролейбусне управління. Перевізники зникнуть як клас.
Олена ВЛАСОВА.
ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686