У Рівному перестала виїжджати в рейси добра половина маршруток. На деяких вулицях навіть вдень можна довго прочекати на зупинці, а пізніми вечорами в мікрорайонах і взагалі немає автобусів. Коли ситуація зміниться, ніхто не знає. Бо головна причина — дефіцит солярки на заправках. А та, що з’являється, дуже дорога.
Рівняни Андрій Луста і Людмила Дейнега поскаржилися міському голові на його сторінці у Фейсбуці: «Маршрутки після 19-ї години. Зробіть, щоб на всіх маршрутах хоча б раз на півгодини-годину був транспорт до 21-ї години. А іще прошу розібратися з маршрутками № 35 — їх немає, а № 39 — дуже багато».
Олександр Третяк, міський голова Рівного:
— Питання лише в тому, як швидко вийдемо з кризи. На даний момент з усіх маршруток у місті лише половина виїжджає. Частина автобусів були мобілізовані й працюють на потреби військових. Найбільш проблемний — маршрут № 43. Частково це питання вирішується за рахунок приміських маршруток. Оскільки з 10 травня змінено час комендантської години з 23.00 до 5.00, тролейбусники виходитимуть на маршрути раніше, повернуться до свого довоєнного графіка. Працює 66 тролейбусів. Якщо немає гострої необхідності, не виїжджайте власним транспортом, економте пальне. Вирішення ситуації винятково в компетенції уряду. Ми на місцях на пришвидшення закупівель нафтопродуктів вплинути не можемо.
Іван Фурлет, начальник міського управління транспорту:
— Всі розуміють, що є дефіцит пального, дорогі запчастини. Пасажирів стало менше, ніж до війни. Багато запитують щодо пільгових перевезень. У карантинний час пасажиропотік теж був низький, а зараз — кожен пасажир критичний. Якщо можете заплатити, то, будь ласка, це робіть. Бо якщо не будуть платити, є ризик взагалі залишитися без транспорту. Зранку та ввечері невеликий пасажиропотік. Тож є проблеми з виконанням рейсів, інтервал по вечорах — до години. Прогнозувати тут нічого не можна, ситуація «жива». Чи є можливість заправитися на завтра — перевізники дізнаються в той же день. Деякі заправки надають пріоритет автобусам. Уряд обіцяє, що за тиждень ситуація вирішиться. Чудес не буде, пального неросійського походження у світі небагато, ціна буде високою, і це вплине на обсяги перевезень.
Щодо тролейбусних маршрутів, то ті, що є нині, — максимально рентабельні. Якщо прокладати додаткові маршрути, це збільшить витрати. Але пропозиції від рівнян розглянемо — щодо оптимізації тролейбусної мережі у випадку критичної ситуації з автобусами.
Олена РАКС.