Міська рада таки дала дозвіл «Рівнеелектроавтотрансу» позичити до 60 мільйонів гривень у банку, щоб купити для Рівного два десятки автобусів. Комунальники пояснюють, що місту давно потрібно було мати власний транспорт, бо тролейбусні лінії є не всюди, а під час блекауту, як показує практика, «рогаті» й зовсім стоять паралізовані. Окрім того, на випадок евакуації місто досі не має жодного власного автобуса. Депутатів же більше цікавило, а куди саме поїде новий транспорт? Чи не до районів новобудов на Басів Куті, зокрема, «На Щасливому»?
Галина Кульчинська, міська депутатка:
— Скільки з цих, умовно, двадцяти куплених автобусів піде на Щасливе? І ще: як позначиться цей кредит на вартості квитка для рівнян?
Святослав Клічук, міський депутат:
— В проєкті рішення мали би бути вказані маршрути, за якими їх планують пустити, і сума, яку треба закласти на обслуговування таких автобусів. Можливо, приватні перевізники цю проблему вирішили би дешевше?
Світлана Марчук, заступниця голови постійної комісії з питань бюджету та фінансів:
— Ці автобуси будуть курсувати не на Щасливе, а у Квасилів, правильно? Маршрути № 61 та №61А починаються у Новому Дворі, у Царському Селі, і мешканці житлового комплексу «На Щасливому» не сідають уже в ті маршрутки, які проїжджають повз. Тому «закриваємо» питання Квасилова, Нового Двору, Царського Села, На Щасливому.
Руслан Гудима, директор департаменту інфраструктури та благоустрою міста:
— Технічне завдання будемо формувати. Планується закупити для міста низькопідлогові автобуси, які розраховані на перевезення маломобільних груп населення. Чомусь так в проєкті описано, що малої місткості, але насправді — це автобуси середньої місткості, мають сертифікат Євро-5. Їхня довжина 8,5 метра, тут є 22 сидячі місця, вони вміщають загалом 52 пасажири. Виробник — тільки український, бо інший на «ПроЗорро» не зайде. Виготовляють автобуси такої категорії, зокрема, у Полтаві та Черкасах.
Перша партія автобусів пішла би на те, щоб «закрити» проблемні маршрути. Наприклад, Тинного, Басового Кута та інших, де перевізники не до кінця виконують умови договору, а вплинути на них ми мало маємо можливостей. Перевізники кажуть, що мало коштів збирають на цих маршрутах.
Якби можна було, то й на Щасливе 20 поїхали б, якби їх загалом було 100. Питання не в тому, скільки їх піде. Якщо там є соціально напружений маршрут, будемо його частково закривати комунальними автобусами.
Де будуть обслуговуватися? Розглядаємо майданчик «Рівнеелектроавтотрансу», бо це профільне підприємство, воно готове прийняте автобуси. При необхідності, будемо звертатися до депутатів, щоб дали змогу розширити цей майданчик.
Однозначно, купівля автобусів ніяк не вплине на вартість квитка для населення.
Олена РАКС.