На 300 років забути про ремонт доріг?

1555 0

Ми у соцмережах:

На 300 років забути про ремонт доріг?

Замість асфальту викласти дороги у Рівному бруківкою запропонував міській владі обласний депутат Віктор Кривун, при цьому наголосивши, що "така дорога має термін експлуатації 300 років". Міський голова Рівного Володимир Хомко відразу на це зауважив, що такі рішення мають приймати спеціалісти. Тож ми вирішили поцікавитись у спеціалістів, чи реальна пропозиція п.Кривуна.

Віктор Климук, начальник міського шля­хо-експлуа­та­цій­но­го управління: — Верхній шар асфальту товщиною 5 см на Рівненському асфальтному заводі коштував торік 72 гривні за 1 кв. метр і товщиною 4 см (це для тротуарів) — 62 гривні. А вартість 1 кв. метра бруківки — орієнтовно 90 гривень. Це без основи, яку виготовляють із сумішей щебеню, піску, відсіву, цементу тощо. З основою асфальт коштує від 200 до 600 гривень за 1 кв. метр. Найвища ціна — це для дороги європейського рівня товщиною 60 см з усіма комунікаціями: водовідведенням тощо. Бруківка з основою під нею буде коштувати понад 200 гривень. Матеріал для дорожнього покриття обирають залежно від розташування дороги. Скажімо, вулиця Лесі Українки чи деякі вулиці у Червоних Горах — з ухилом, то можна було б їх викласти і бутовим каменем, тобто бруківкою. Пішохідні зони також можна було б викласти бруківкою, приміром, вулицю Драгоманова, де не таке велике транспортне навантаження, як у центрі міста. І це було б гарно. Тротуари, погоджуюся, можна викладати бруківкою. Тим паче, що це зручно і в разі ремонту комунікацій під тротуарами. А ось для дорожнього покриття, по якому їздить важкий великогабаритний транспорт, під бруківкою має бути основа зі щебеню і цементу не менше 50 см. Так, мало хто знає, чому сиплеться дорога на вулиці Дубенській на відрізку між вулицями Чернишова і Соборною. А там під 6-7-сантиметровим шаром асфальту лежить бруківка, під якою — пісок. Тобто основа для цієї дороги — не така, як потрібно було б. А як кам'яну дорогу в ожеледь доглядати? Та й за вимогами шумності вона не підходить для центру міста, де інтенсивний рух транспорту. А ось для приватного сектора, де майже нема автомобілів, бруківка цілком підійде. Втім, орієнтир у тому, який вид покриття для якої дороги обрати, дає влада, але остаточне рішення щодо цього приймають фахівці-проектанти з відповідною освітою і досвідом роботи.


ПОВІДОМЛЯЙТЕ СВОЇ НОВИНИ В РЕДАКЦІЮ "РІВНЕ ВЕЧІРНЄ": Тел./Viber/Telegram: +380673625686

Читайте також