Якщо раніше салони маршруток у Рівному під зав’язку були заповнені пасажирами, то тепер водії старанно дотримуються карантинних обмежень — перевозять лише сидячих пасажирів, бо за стоячих — штраф. Тож тепер за вільні місця на зупинках громадського транспорту розпочалася справжня боротьба: хто перший зумів вскочити в маршрутку, той їде на роботу.
Особливо складно людям, які добираються на роботу до обласного центру зі Здолбунівського напрямку, зокрема, Квасилова. Незважаючи на те, що після виборів селище стало частиною рівненської громади. На годину раніше виходили з дому, але це не гарантувало, що вчасно доберешся до Рівного — бо в натовпі пасажирів вигравали ті, хто нахабніший. Згодом люди самі навели порядок — домовились, що всі повинні дотримуватись черги.
З добиранням з роботи додому така ж халепа. Бо марна справа близько 18-ї години очікувати на зупинках на маршрутку в центрі Рівного. Бо всі вільні місця займають на кінцевій — біля залізничного вокзалу.
Федір Мисюра, начальник обласного управлінні інфраструктури та промисловості:
— Найчастіше люди скаржаться на те, що зранку не можуть зі Здолбунова та Квасилова вчасно доїхати на роботу. Однак водій через карантинні обмеження не має права взяти стоячих пасажирів. Як правило, сидячі місця заповнюють одразу на початкових зупинках.
Аби згладити ситуацію, ми дозволяємо у години пік не дотримуватися графіка руху. Всім водіям рекомендовано завантажувати пасажирів, приїздити на кінцеву зупинку і не чекати там, а повертатися назад на маршрут. І робити так доти, доки на зупинках є багато людей. Раніше водії не встигали швидко повернутися на маршрут через затори в районі Щасливого. Однак затори зменшилися через нову дорогу, яку відкрили в цьому мікрорайоні.
Наразі усі маршрутки, які працюють на здолбунівському напрямку, перебувають на маршруті. Так, цього недостатньо. Але більше транспорту не можна запустити, бо його просто немає.
Незрозуміла ситуація і з об’єднанням транспортної мережі Рівного та селища Квасилів, які після місцевих виборів утворили спільну ОТГ. До цього велися розмови, що квасилівці замість 8 гривень, як зараз, платитимуть в маршрутках по 6 гривень, як в Рівному. Однак в міському управлінні транспорту це коментувати поки не беруться.
— Зараз не зрозуміло, як це має відбутися, — коментує Федір Мисюра. — Адже закон чітко говорить, що міський маршрут не повинен виходити за межі Рівного. Хоч ОТГ є окремою одиницею, проте виходить за межі міста. Це усе потрібно врегулювати. Необхідний порядок передачі цих маршрутів із повноваженнями. І це проблема усіх ОТГ.
По-перше, зараз немає юридичних причин розірвати укладені з перевізниками договори. Якщо це зробити, то будуть судові процеси. Адже перевізники мають укладені договори на рік, два та п’ять років. По-друге, частина маршруток не може їздити за міським тарифом. Наприклад, дуже сумнівно, що перевізники возитимуть пасажирів з Рівного у Квасилів за 6 гривень. Адже такий тариф, зважаючи на відстань, є збитковим. Це можливо, хіба, якщо міська рада вирішить доплачувати з бюджету перевізникам. Однак потрібна процедура передачі. У комітетах Верховної Ради уже розглядають спеціальний закон, проте він ще не прийнятий.
Богдан СЛОНЕЦЬ.